V tejto časti sa pozrieme akým spôsobom vyberať ten správny produkt pre podnikanie na Amazone. Ako pri každom online podnikaní je potrebné zvoliť stratégiu a hlavne ten správny produkt, ktorý budú zákazníci kupovať.

Povieme si základné pravidlá pre výber produktu, aké sú možnosti, načo všetko je potrebné myslieť pred výberom produktu. Čo sa týka výberu produktu je to tá najzákladnejšia a najdôležitejšia vec, ktorú rozhodne netreba podceniť. Od výberu produktu sa bude odvíjať potom aj Tvoja ďalšia aktivita na amazone.

Ukážem vám dva základné spôsoby ako vyberať produkty – Random Crap alebo Budovanie Značky. Taktiež vám ukážem presný postup pre výber produktu. Povediem vás jednotlivými krokmi výberu produktu. 

Skutočnosť, že Amazon Akadémia sa chce orientovať väčšinou na európsky trh je veľmi dobrá správa, keďže v niektorých EÚ krajinách ešte nie je taká vysoká konkurencia a naozaj na tom Amazone dopyt existuje.

Príjemné počúvanie 🎧


Spomenuté veci v podcaste:

Mini Kurz o Amazon Podnikaní Úplne ZADARMO!Ak by si chcel niekto pozrieť čo všetko obnáša Amazon biznis.

TU môžeš nájsť Ebook o podnikaní na Amazone 3 Overené Modely Podnikania na Amazone, ktorý predstaví 3 najrozšírenejšie modely podnikania na Amazone. Môžeš si ho stiahnuť a preštudovať kdekoľvek, kde práve si.

Jungle Scoutpomocou tohto programu jednoducho zistíš čo sa dobre predáva na Amazone!

Online Akadémiapridaj sa ku komunite Amazon predajcov na Facebook Skupine.

Vitajte pri ďalšej časti mojej šou, ktorá sa volá Online akadémia. Ja sa volám Tomáš Hurajt a dnes si povieme niečo o tom, ako si vybrať ten správny produkt pre predaj na Amazone a ako si zarobiť. A bavíme sa o predaji fyzických produktov na Amazone a v prvom rade by som chcel poďakovať za všetkých ktorí vlastne začali sledovať Online akadémiu a budem sa vám snažiť poskytovať čo najviac kontentu, čo najviac obsahu a odkrývať postupne jednotlivé zákutia Amazonu. Dá sa povedať, že tento Amazon svet je taká džungľa a ja sa budem snažiť byť vašim sprievodcom v tejto džungli. Čo sa týka teda výberu produktu je to asi tá najzákladnejšia, najdôležitejšia vec, ktorú rozhodne netreba podceniť. Od výberu produktu sa bude vlastne odvíjať aj ďalšia aktivita na Amazone ale aj mimo Amazonu, čiže je to veľmi dôležité a je to vlastne taký začiatok.

 

Povedal by som to asi takto, ak si vyberieš zlý produkt alebo teda nevhodný produkt, tak potom keď budeš mať napríklad aj všetko mega „vyduchcené“, tak produktu sa nebude dariť tak, ako by sa mohlo. Pretože na Amazone je to tak, že určité produkty majú určitý demand teda dopyt a je potrebné sa v tom trošku povŕtať na začiatku a naozaj vybrať ten najvhodnejší produkt práve ušitý na mieru pre teba. Spolu sa budeme snažiť nájsť taký ten zlatý stred medzi vysokým dopytom, ktorý je na Amazone a nízkou alebo teda slabou konkurenciou. O tom sa porozprávame aj neskôr, že v akej úrovni alebo akú úroveň má vaša konkurencia pri danom produkte.

 

Čiže napríklad môže byť konkurencia aj vyššia, ale pokiaľ sa tomu produktu alebo teda tým produktom nevenuje, tak je tu veľká šanca, že vlastne s tvojim produktom dokážeš preraziť aj vo väčšej konkurencií, keďže vlastne pre konkurentov môže byť ten produkt jeden z tisíca produktov ale pre teba to bude ten hlavný, taký ten ťahač, taký ten prvý produkt. Čiže je to veľmi reálne dostať sa pred takýchto konkurentov. My v Online akadémií sa chceme väčšinou orientovať na európsky trh, to znamená Anglicko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Španielsko. V týchto, primárne v týchto krajinách pôsobí Amazon a je to vlastne dobrá správa z pohľadu teba ako predajcu a poslucháča, pretože v európskych krajinách je naozaj tá konkurencia nižšia ako je napr. v Amerike.

 

No a samozrejme aj ten dopyt je ešte stále nižší, ale má to nejakú rastúcu tendenciu, to znamená, že ľudia ešte len prichádzajú na to, že ten Amazon vlastne existuje, že sa dá tadiaľ objednávať, že im to naozaj príde rýchlo. Všetky tie služby ohľadom Amazonu sa ešte len zlepšujú, čiže je to ešte len dá sa povedať v plienkach, už takých možno väčších plienkach, ale treba sa toho chytiť a treba naskočiť na tento vlak menom Amazon. Myslím, že také to hlavné, čo by som chcel spomenúť pri európskom trhu je, že je tam oveľa oveľa menej konkurentov a si to predstavte, že prídete na nejaký trh kde vlastne je iba zopár predajcov, ktorí konkrétny daný produkt ponúka. Tak nemusím vám asi vysvetľovať, že kto skôr príde ten skôr berie a keď je vlastne ten celý Amazon o tom zaberaní takých tých pomyselných políčok na tej Amazon platforme.  

 

Čiže budeme vlastne takto obsadzovať políčka jednotlivými produktmi. Poďme si prejsť teda jednotlivé kroky, ktorými je potrebné si prejsť pred výberom toho naozaj správneho produktu. Najskôr by som chcel však predstaviť také dva hlavné smery, ktorými je možné sa vydať, a tými sú: prvý taký smer, ktorým sa môžete vydať je, že budete predávať random crap. Čo tým myslím? Ja tým myslím to, že môžete predávať nejaké veci, ktoré sú úplne na prvý pohľad nesúvisia jedna s druhou, produkty, ktoré vlastne nejako nesinergujú spolu ale sú to napríklad veľmi vhodné produkty s vysokou pravdepodobnosťou predaja a s lepším ziskom, sú jednoduché na predaj a tým pádom sú aj menej rizikové. Avšak nedajú sa potom medzi sebou spájať a vlastne sú to iba takí samostatní hráči, také jednotlivé méty v tom vašom Amazon podnikaní.

 

Má to výhodu v tom, že si môžete vybrať produkt z rôznych kategórií a môžete si vybrať aj z rovnakých ale  môžete si vybrať aj z rôznych kategórií, lebo ten Amazon je rozčlenený do jednotlivých kategórií. Dajme tomu zdravie alebo domáce produkty, nejaká elektronika a tak ďalej a tak ďalej. Tento random crap, tento smer je vhodný, vlastne výhoda tohto smeru je, že môžete ísť kamkoľvek na ten Amazon a vybrať si random produkt, že tento idem predávať. Potom ďalej, keď idete na ďalší produkt, tak si vyberiem zase nejaký random produkt, tento idem predávať, lebo sa dobre predáva, lebo je tam veľmi dobrý zisk, viem si to vypočítať, že je tam veľmi dobrý zisk, jednoducho random crap. Predstavte si napríklad, že je to ako obchod, kde v podstate je kopec vecí, ktoré sa dobre predávajú ale navzájom sa nejako nepodporujú.

 

A v tom je vlastne hlavný rozdiel medzi touto prvou stratégiou a tou druhou, o ktorej si povieme neskôr. Chcem vlastne povedať, že v obidvoch stratégiách sa dá vytvoriť veľmi pekný príjem pomocou Amazonu a my osobne poznáme viacerých sellerov, ktorí idú práve takýmto smerom že random crap, že vyberajú si náhodne. Ani nie náhodne, ale vyberajú si to podľa toho čo sa predáva. Nemyslia o tých produktoch ako o jednom celku. No a taký ten druhý základný smer je vlastne budovanie značky. A budovanie značky je podľa mňa taká tá stabilnejšia, pomalšia a dlhodobejšia stratégia pre predaj na Amazone. Ako už asi tušíš, v Online akadémií sa budeme venovať primárne tejto druhej stratégií a teda budovaniu značky. V tomto prípade sa snažíme vlastne aby bol ten produkt čo najlepší už od začiatku.

 

Je to predsa naša značka, je to nejaký začiatočný produkt, je to nejaký ten prvý ťahúň tej značky. Kdež to pri random crape nie je až tak kladený dôraz na kvalitu. Zase nechcem povedať, že vlastne keď nejdeš teraz budovať značku, tak sa nepozeráš na kvalitu a budeš predávať nejaké shity alebo niečo také. To vôbec nie, ale predsa len, keď rozmýšľaš nad tým produktom už od začiatku aj nad tým prvým produktom ako že je to moja značka, idem teraz vybudovať okolo toho značku, tak naozaj sa asi budeš trošku inak na to pozerať a vlastne budeš sa pozerať do budúcnosti a chceš začať predávať už od začiatku top kvalitu.

 

Pritom random crape napríklad môžeš vymyslieť napríklad nejaký temporary, nejaký dočasný obal, ktorý nebude nejaký drahý, nejaké jednoduché ekonomické riešenie, no a tým pádom vlastne, jednak to nezanechá taký dojem, zase budeš mať väčší zisk, nezanechá to dojem na toho človeka ale je ti to jedno, lebo je to random crap, je to nejaká vec nejaké zicherky alebo ja neviem, nejaké perá. Alebo proste nejaké blbosti, ktoré budeš predávať. Proste nejaký random crap. To je úplne presný názov – random crap. No kdež to pri tom budovaní značky je to o budovaní dôvery ako iste viete. Predstav si napríklad akú dôveru máš v nejaké veľké firmy ako je napríklad Apple. Tak máš predsa tu dôveru, že je to bezpečné používať ten Apple, nikto sa tam nedostane atď. Takže pri tomto budovaní značky je to o budovaní dôvery medzi tou firmou alebo teda tou značkou a zákazníkom.

 

Čiže od začiatku ak ideme budovať značku znamená to top kvalita produktu, takisto obal už musí byť trošku inak, musí vyzerať, musí na teba zapôsobiť, jednoducho chceme chytiť toho zákazníka aj na tú značku a teda chceme hneď od začiatku naňho zapôsobiť. Všetko chceš mať proste tip-top a nie ako keby narýchlo zbúchané. Ďalšia vec, ktorú je potrebné zvážiť a pozrieť sa na ňu je, či existujú vlastne podobné produkty, ktoré by sa dali neskôr pridať do našej produktovej rady. Čiže zase je to o tom, že sa pozeráme niekde dopredu, že myslíme aj na budúce rozširovanie tejto produktovej rady aj keď to nemusí napríklad vyjsť, ale už sa pozeráme okolo tohto produktu, ktoré produkty by sme mohli. Napríklad idem predávať nejaký produkt, cestovný kufor napríklad, to je taký môj príklad.

 

A budem rozmýšľať nad tým, či na Amazone alebo budem si zisťovať, nie že iba rozmýšľať, budem si zisťovať či na Amazone sa predávajú aj podobné veci, ktoré by sa mi hodili do tejto značky a ktoré by som mohol postupne spájať a jeden ten produkt by mohol pomáhať tomu druhému. Napríklad tomu cestovnému kufru by som mohol rozmýšľať a mohol by som si pozrieť, že či sa predáva cestovná taška, cestovný vankúš, nejaké štuple do uší alebo ja neviem čo ešte je v tejto kategórií. Čiže vytvárame si taký celkový obraz a myslíme už na tú značku dopredu. Ďalšia vec, na ktorú sa pozriem ako ja osobne čo by som urobil je, že či dokážem tvoriť kontent alebo teda obsah okolo tohto produktu, napríklad prostredníctvom sociálnych sietí, alebo či dokážem vybudovať nejaký web, kde budem kde budem vlastne pridávať kontent.

 

Čiže taký ten najzákladnejší marketing kontentu alebo teda obsahový marketing by mal byť vlastne založenie sociálnej siete, pridávanie príspevkov s obsahom, ktorý vlastne približuje ten produkt, ktorý vlastne pomáha tým ľuďom používať ten produkt a tak ďalej a tak ďalej. Toto všetko môže byť buď na tých sociálnych sieťach alebo na webe, ktorý je vytvorený pre ten daný produkt. A vlastne o tomto sa bavíme celkom skoro, lebo to je taká fáza, že rozhodne nebudeme rozmýšľať nad tým na začiatku, ale až v tých takých neskorších fázach, kedy bude vlastne už sa produkt predávať a bude mať nejakú históriu predajnú za sebou, tak potom možno môžeme rozmýšľať, že áno ideme tvoriť nejaký web podporný pre tento produkt, tú značku celú a teraz si môžete povedať, že vlastne ako ja budem tvoriť nejaký obsah pokiaľ sa bude môj produkt predávať napríklad v Taliansku, Francúzsku alebo nedajbože v Nemecku.

 

Nebojte sa, všetko si ukážeme neskôr a dá sa dokonca aj takáto bariéra veľmi jednoducho prekonať a dokonca si tvrdím povedať, že aj obrátiť vo svoj prospech. A toto vás vlastne môže dostať pred vašu konkurenciu do popredia. Pomocou takéhoto content marketingu hlavne získame ďalších ľudí a takí napríklad, ktorí neboli predtým na Amazone alebo teda neboli zvyknutí nakupovať na Amazone, no a vlastne tých dokážeš pritiahnuť v podstate na tú platformu Amazonskú a čo sa nestane potom? Ak bude tvoj produkt kvalitný a ty si predajca dôveryhodný a získaš si tú dôveru zákazníka, tak sa bude k tebe vracať pravidelne a nakupovať už v podstate automaticky, lebo nákup na Amazone je naozaj taký jednoduchý, intuitívny a bude to preňho taká samozrejmosť.

 

A naozaj si myslím, že na začiatku treba získavať tých zákazníkov priamo z Amazonu, lebo oni tam sú, oni tam chodia, oni tam chodia vyhľadávať tie produkty a neskôr až potom sa venovať vlastne ostatným zdrojom návštevnosti akým je napríklad web alebo sociálne siete. Ale pri tomto smere alebo pri tejto stratégií už rozmýšľame aj nad týmto dopredu. Ale tomu sa budeme venovať neskôr. Už ste si asi všimli, že veľakrát hovorím ,,Budeme sa tomu venovať neskôr.“ a to už sú také tie náznaky toho, že ten Amazon naozaj nebude nejaký jednoduchý, nebude to nejaká prechádza ružovou záhradou ale je to celá veda naozaj a vlastne toto podnikanie si žiada obrovskú dávku trpezlivosti a ochotu učiť sa nové veci a je tam fakt veľa vecí, ktoré treba si prejsť, tak práve preto to opakujem stále. Takže to bolo vlastne čo sa týka jednotlivých stratégií.

 

Samozrejme, môžu to byť rôzne kombinácie týchto dvoch alebo nejaké iné. My tu v Online akadémií budeme vlastne používať tú stratégiu budovania značky, teda presadzovať. Môžete si to pozrieť naštudovať, môžete si to prehrať znovu a možno aj sa rozhodnúť nejako dopredu, že áno teraz idem budovať značku alebo teraz idem predávať random crap alebo uvidím ako sa to vykryštalizuje všetko. No ale poďme sa už teraz pozrieť vlastne na také tie konkrétne kroky, ktorými si treba prejsť. Čiže krok prvý pozostáva vlastne zo zapisovania si produktov, ktoré myslíš, že by ťa bavili predávať, o ktorých by si vedel alebo vedela tvoriť obsah, jednoducho produkty, ktorým rozumieš. Takže urobíme si taký malý brainstorming, sadneme si a napíšeme si na papier všetky produkty, ktorým sa rozumieš, o ktorých budeš vedieť tvoriť obsah a tie veci čo som hovoril.

 

Takto získame vlastne aspoň taký základný prehľad alebo taký základný zoznam produktov, ktoré by mohli byť potenciálne produkty predávané na Amazone. Potom ďalší taký krok je zvážiť vlastne kritéria na produkt, ktorý sa chystáme predávať na Amazone. Väčšina takých tých odborníkov na Amazon predaj je, že mali by ste začať predávať malý produkt, ľahký produkt, produkt, ktorý sa ťažko rozbije, ktorý je ako keby kvázi nerozbitný, ktorý je taký nejaký blbuvzdorný dá sa povedať a ktorý sa ľahko skladuje, je napríklad do 45 cm, lebo nad 45 cm je vlastne ten produkt oversized, to znamená vyššie poplatky Amazonu za skladovanie a posielanie, čiže kladú dôraz na takéto atribúty a takisto nie sú potrebné ďalšie povolenia na predaj. O tom si povieme takisto neskôr. Oni majú v podstate pravdu a logicky to aj tak vychádza a keď si to tak predstavíme, tak vlastne mali by sme ísť tou takou najjednoduchšou cestou.

 

Ale nech rozmýšľam ako rozmýšľam, potom mi vychádza, že vlastne všetci sa hrnú do produktov s určitými parametrami. A možno produkty, ktoré nespadajú do týchto parametrov sú práve ten gold mine, ten poklad. Čiže treba si naozaj porozmýšľať, že či chcem ísť tou takou jednoduchou cestou kam sa smeruje drvivá väčšina nových sellerov, alebo možno si vybrať takú náročnejšiu cestu ale zase s menšou konkurenciou. Tieto všetky veci sa budú postupne odkrývať ako budeš hľadať nový produkt, ako budeš rozmýšľať, ako budeš brainstormovať, tieto všetky veci sa budú vlastne ukazovať postupne. Takže rozhodne odporúčam nevyhadzovať produkty, ktoré nespadajú do týchto kategórií alebo do týchto kritérií niekoho iného ale pozrieť sa naozaj na tú svoju situáciu a na ten svoj produkt, ktorý budem predávať a vytvoriť si taký vlastný obraz a vytvoriť si tieto kritéria sám.

 

Dajme tomu ak si dobrý v takých nejakých záležitostiach čo sa týka komunikácie so štátnymi inštitúciami alebo sa nebojíš nejakého účtovníctva alebo niečoho, tak by som išiel možno aj do produktov, ktoré budú vyžadovať nejaké dodatočné papierovanie, dodatočné povolenia. Ak sa v tomto vyžívaš, kľudne choď do toho a myslím si, že veľa ľudí alebo drvivá väčšina do toho nepôjde ale toto môže byť práve tvoja silná stránka. Alebo je napríklad možno si pozrieš konkrétny produkt a vlastne s rôznymi veľkosťami, ktorý môže byť aj malý aj veľký tzv. oversize a vlastne všetci predajcovia sa hrnú do toho malého, lebo nejaké kritérium im dal niekto iný a ty sa na to pozrieš a povieš si, tak ten oversize však tam je malá konkurencia veď do toho idem práve.

 

Tak sa vydám práve touto cestou a vyberiem si práve ten produkt, ktorý je oversize a vlastne dá sa povedať, že je tam tá cesta voľná. Nie že voľná ale voľnejšia. Chápeme sa však? No a čo sa týka vlastne poplatkov, ktoré si účtuje Amazon za skladovanie a za rozposielanie zákazníkom, tak tieto údaje sú dostupné na www.onlineakademia.sk a ja tam budem uploadovať postupne aj rôzne iné materiály ale tento konkrétny dokument ohľadom poplatkov Amazonu tam bude určite niekde zavesený. Takisto sas dá stiahnuť na Amazone, stačí sa tam povŕtať, väčšinou na tom Amazone je to ťažko nájsť tieto dokumenty a práve preto vám to budeme poskytovať aj takto na webe. A ú tam vlastne presne rozpísané poplatky, ktoré rozmery treba použiť, presne akú obálku musí Amazon použiť na zabalenie toho tvojho konkrétneho produktu, akú váhu musí mať ten konkrétny produkt a koľko za to zaplatíš.

 

Takže tieto všetky informácie, na základe týchto všetkých informácií si to dokážeš potom vypočítať celkové poplatky. Takisto na webe bude aj online nástroj, ktorý poskytuje sám Amazon. Ja vám tam nechám link  a vlastne aj pod týmto podcastom a tam si môžete skontrolovať na základe svojej konkurencie poplatky, ktoré Amazon účtuje. Je to celkom presné, samozrejme, treba to brať trošku s nadhľadom, čiže treba to brať, že je to taký pesimistický odhad, no a dáte si tam jednoducho si skopírujete link vášho konkurenta na Amazone a vložíte ho do tohto online počítadla dajme tomu poplatkov Amazonu. Tam vám potom vyhodí, vy si tam nastavíte, že v akej cene by ste to napríklad chceli predávať a vlastne porovnáte si tie poplatky, ktoré z toho vzniknú. To je taký ten základ pri výbere produktu. A to som vlastne prebral ďalší taký krok a to je zistenie si vlastne poplatkov Amazonu.

 

To je veľmi dôležitá časť, kde vlastne musíme vedieť, koľko presne zaplatíme vo finále, keď sa začne predávať ten produkt, koľko presne zaplatíme Amazonu za skladovanie a za rozposielanie. Ďalší taký dôležitý krok je zistenie dopytu. Toto je asi taká kritická časť toho pri tom výbere produktu a vlastne tu musíme zistiť, že či sa ten produkt už predáva alebo sa predával, teraz sa už nepredáva alebo vlastne vychytať nejakú tú vlnu, že ten produkt sa začne predávať, je tam nejaká šanca určitá, že sa vlastne začne predávať. Na toto všetko slúžia programy. Môžete si to skontrolovať aj ručne, aj potom budem dávať zrejme informácie von ako si to viete skontrolovať ručne bez nejakých programov, bez nejakej nutnosti investície, ale myslím si, že taká najjednoduchšia cesta je zakúpiť si mesačné členstvo programu Jungle Scout, ktorý takisto nechám link pod podcastom.

 

No a keď si zakúpite tento program, tak tam potom je veľmi jednoduché si overiť v podstate dopyt po tom danom produkte. Tento program má vlastne dve verzie. Jedna verzia funguje ako rozšírenie do Google Chrome alebo iných prehliadačov, kde si to vlastne zakúpite ten program, nainštalujete si ho do prehliadača a dokážete si pozrieť na základe určitých informácií, ktoré si tento program ťahá z Amazonu, tak si dokážete pozrieť presný dopyt. Je to veľmi presné. Keď sme to manuálne robili a sledovali sme ten dopyt manuálne a porovnávali sme to s Jungle Scoutom teda s tým programom, tak je to veľmi presné. A už viacerí ľudia myslím, že to robili a kontrolovali či je to presné. Čiže týmto spôsobom si viete veľmi pekne pozrieť dopyt toho daného produktu. No a druhá tá verzia toho programu je vlastne web, kde si dokážete zadať určité kritéria vyhľadávania vašeho ideálneho produktu.

 

Čiže viete si tam zvoliť kategóriu, viete si tam zvoliť nejakú cenovú reláciu, viete si tam zvoliť, že koľko chcete aby sa ten produkt predával a ono vám to vyfiltruje vlastne podľa tých zadaných vstupných údajov všetky produkty, ktoré spadajú do týchto kritérií. Čiže vám to vypľuje vlastne vaše ideálne produkty dá sa povedať. Respektíve konkurenčné produkty vašich ideálnych produktov. Tak by som to povedal presne. No a toto sú vlastne také dve možnosti, ktorými si viete skontrolovať dopyt a samozrejme je ich viac nie že sú iba dve alebo čo, ale je ich viac ale toto sú také najzákladnejšie a myslím si, že asi najpresnejšie. Takisto môžete využiť Google Trends alebo môžete využiť iné online tooly, kde vlastne si tak globálne na internete zistíte dopyt alebo či teda tých ľudí zaujíma ten daný produkt.

 

Ale teraz keď sa bavíme o tom Amazone, tak je najlepšie použiť program, ktorý je určený práve na to zistenie dopytu na Amazone. Čiže poďme si to zopakovať. Prvý taký krok bol brainstorming a zapísanie si čo najviac produktov, ktoré by vám vyhovovali, ktoré by ste chceli možno aj predávať, o ktorých viete rozprávať. Druhý bod bol vlastne skontrolovať alebo overiť si kritéria produktu. Buď už podľa nejakých takých všeobecných návodom, že malý produkt, ľahký produkt, ľahko skladovateľný, nerozbitný a tak ďalej, alebo sa vydať tou vlastnou cestou ako som spomínal predtým. Ďalší krok bol teda zistenie dopytu pomocou programu Jungle Scout a ďalší logicky nasledujúci krok bude zistenie konkurencie. Ako zistím konkurenciu? My to meriame v Online akadémií hlavne pomocou recenzií alebo review po anglicky.

 

Čiže ten daný produkt, ktorý si vyberieme, pozrieme sa na konkurenciu, pozrieme sa koľko majú recenzií, lebo to je taký ten znak, že vlastne ten produkt sa dobre predáva a ľudia ho takisto hodnotia na základ svojich skúseností s týmto daným produktom. Čiže dajú si tu námahu a dajú tam nejakú recenziu o tom produkte čo značí, že ten produkt je buď na jednej strane veľmi dobrý, že idem dať teraz recenziu, alebo má nejaké muchy alebo chcem tam napísať, chcem vyvarovať ostatných zákazníkov aby sa mu vyvarovali. Čiže toto je vec, ktorú si vieme pozrieť aj priamo na Amazone, vieme si preklikať vlastne jednotlivé tie konkurenčné produkty, no a vieme si to pozrieť vlastne manuálne, nejakým spôsobom si to zapísať a tak ďalej, a tak ďalej. Alebo zase tu máme tú druhú možnosť a tou je Jungle Scout, ktorý vlastne toto všetko zohľadňuje v tom výpočte.

 

Takisto keď používate web app, tak si tam viete vyfiltrovať, že chcem dajme tomu, aby sa predával tento produkt dajme tomu 300 kusov za mesiac, to znamená 10 kusov za deň približne a chcem, aby mal ten produkt, ktorý idem teraz vyhľadať menej ako 20 recenzií. No a 20 recenzií je na väčšine trhov je to vlastne málo celkom, pretože tých 20 recenzií dokážeme aj keď zo začínajúcim produktom, dokážeme ich celkom dá sa povedať, že rýchlo nabaliť, čiže získať tých recenzií, takže je to vlastne málo a tým pádom si vyberieme produkt, ktorý má málo recenzií a teda malú konkurenciu. Lebo keby tam bola nejaká veľká konkurencia, tak sa stane, že tie konkurenčné produkty majú stovky recenzií čo nie je celkom dobrý začiatok.

 

Lebo si predstavte, že tí predajcovia tam predávajú roky, to sa dá tiež pozrieť na Amazone, predávajú tam roky, majú stovky recenzií a teraz ty tam prídeš s novým produktom, ktorý má vlastne 0 recenzií a musíš sa snažiť o to im konkurovať. Čiže samozrejme 20 recenzií je lepšie ako stovky recenzií, dajme tomu 300 recenzií. Čiže týmto chcem vlastne povedať, že musíte si pozrieť aj túto stranu konkurencie, a teda aká je tam konkurencia v tomto trhu. Je tam ešte mnoho mnoho ďalších vecí, ktoré si povieme neskôr, pretože je toho naozaj veľa.

 

To by sme mali čo sa týka čeknutia konkurencie, no a teraz nám ostáva už len hodiť tieto všetky údaje, ktoré sme si zozbierali, hodiť ich nejakým spôsobom do nejakej formy a myslím, že by som mohol vytvoriť nejaký Excel a hodiť ho na stránku a vy si to môžete stiahnuť a jednoducho nahádzať tie údaje do toho Excelu a zistíte vlastne či to má zmysel alebo nemá. No a tí čo sú zdatnejší v Exclei, tak si to môžu vytvoriť už dopredu, nemusia na to čakať, pretože neviem či v čase keď tento podcast bude vychádzať, či to už bude na stránke alebo nie. Ale v podstate treba tieto všetky informácie a kritéria a vlastne informácie o tom trhu dať do nejakej formy a pozrieť sa na to ako celok.

 

Že áno, teraz tento produkt sa oplatí, tento produkt by sa predával. Viem s vysokou pravdepodobnosťou povedať, že keď začnem predávať takýto a takýto produkt, tak sa viem uchytiť. Viem predávať dajme tomu 300 kusov za mesiac, čo by bolo nejakých 10 kusov za deň. No a týmto spôsobom sa vieme v podstate nasmerovať do produktu, ktorý by nám vyhovoval čo sa týka konkurencie, čo sa týka našich napríklad vedomostí, našej vášne alebo čo nám vyhovuje aj finančne dajme tomu z pohľadu zisku. No toľko by som povedal k týmto základným veciam ohľadom výberu správneho produktu. Keby ste niečo potrebovali, na stránke www.onlineakademia.sk môžete nájsť dotazník, kde môžete napísať svoje otázky, ja vám na ne odpoviem buď v podcaste alebo vám odpíšem, takisto tam bude fungovať nahrávanie otázok, ktoré potom buď pustím v podcaste a odpoviem priamo tu na tie otázky vám zase nejakým iným spôsobom pošlem odpoveď.

 

Takisto nezabudnite sa pridať do našej Facebookovej skupiny, kde si sharujeme informácie o Amazone, pridávame tam viacero zaujímavostí z Amazon sveta, nejaké novinky, nejaké zmeny, ktoré prebiehajú na Amazone čo je veľmi dôležité. Takisto Amazon akadémia, Instagram účet #amazonakademia, kde takisto dávam cenné informácie ohľadom Amazonu. Budem sa snažiť čím ďalej tým viac nejako to vylepšovať tento spôsob komunikácie s vami. No a to je asi z mojej strany všetko a verím, že pomocou týchto informácií dokážete aspoň taký ten základný prehľad si utvoriť a utvoriť si obraz o nejakom tom procese výberu toho správneho produktu na Amazone a zároveň je to taký základ pre to, ako si zarobiť. Želám vám všetko dobré a nech sa darí a z hrnca sa parí! Ahojte!