OA 004 Správny Výrobca alebo Dodávateľ pre Amazon Produkt

OA 004 Správny Výrobca alebo Dodávateľ pre Amazon Produkt 1

V tejto úvodnej časti sa pozrieme nato ako ten Amazon vlastne celý funguje. Taktiež akými spôsobmi sa môžu individuálny predajcovia podielať na úspechu firmy Amazon. A celkovo vlastne aké je podnikanie na Amazone.
Nastúp preto na tento vlak s menom Amazon…

Príjemné Počúvanie 🎧


Spomenuté veci v podcaste:

Mini Kurz o Amazon Podnikaní Úplne ZADARMO!Ak by si chcel niekto pozrieť čo všetko obnáša Amazon biznis.

TU môžeš nájsť Ebook o podnikaní na Amazone 3 Overené Modely Podnikania na Amazone, ktorý predstaví 3 najrozšírenejšie modely podnikania na Amazone. Môžeš si ho stiahnuť a preštudovať kdekoľvek, kde práve si.

Jungle Scoutpomocou tohto programu jednoducho zistíš čo sa dobre predáva na Amazone!

Online Akadémiapridaj sa ku komunite Amazon predajcov na Facebook Skupine.

Vitajte v Online akadémia show. Ja som Tomáš Hurajt a dnes máme veľmi zaujímavú tému pred sebou a tou je ako si nájsť toho správneho dodávateľa pre svoj produkt. Pre svoj správny produkt, keďže v minulej časti sme sa dozvedeli, ako si vybrať ten správny produkt. Čiže správny produkt už máme a správneho dodávateľa ideme nájsť teraz. Vitajte, pokojne sa usaďte alebo utekajte, bicyklujte, vozte sa v aute, to je jedno, hlavne dávajte pozor. Takže dnes som tak išiel z práce a išiel som s priateľkou a vlastne vždycky chodíme do posilňovne po práci. Teraz sme sa tak vybrali do posilňovne a hovorím ja mám strašne veľa nápadov, strašne veľa myšlienok a strašne veľa nápadov, ja musím strašne niečo robiť. Nemôžem ísť do posilňovne a musím proste makať na Online akadémií. Tak som si povedal, že idem domov, tak som šiel domov a som tu a nahrávam.

 

A dôvodom bolo vlastne, že ma napadla jedna zásadná vec čo sa týka výberu dodávateľa, teda celkovo hľadania toho dodávateľa produktu. Na začiatku alebo v prvých častiach podcastu som hovoril, že sa budeme venovať väčšinou Amazon podnikaniu a predajú fyzických produktov na Amazone. Avšak myslím si, že táto časť zachytí väčšie publikum ako iba Amazon sellerov. Pretože v tejto časti si ukážeme návod a povieme si vlastne všetko o tom ako nájsť správneho dodávateľa, ako hľadať dodávateľa, kto je ten správny dodávateľ, aké taktiky použiť pri hľadaní dodávateľa a ako vyjednávať s dodávateľmi, to už budem iba trošku zabŕdať. To je potom na ďalšiu epizódu. Ale jednoducho prídete na to, kde, ako si zohnať naozaj kvalitného dodávateľa. A verím, že príde na vás veľa aha momentov pri tejto epizóde.

 

Čiže na začiatku by som si to tak rozčlenil ako keby týchto dodávateľov, a teda odkiaľ by sme mohli získať kvalitného dodávateľa. Neviem prečo mám vždycky potrebu to nejako deliť ale jednoducho je to tak, že teraz vlastne keď je potrebný dodávateľ, tak sa buď pozeráme na dodávateľa vonku – väčšinou je to teda Čína, myslím tým zahraničie alebo nejakého lokálneho dodávateľa. Lokálny dodávateľ nemusí byť vždy iba slovenský, môže to byť slovenský, český, maďarský, tá naša V4. Myslím si, že tu pekne kooperujeme medzi týmito krajinami. Čiže zase dva smery a poďme si vysvetliť teda toho zahraničného najskôr a budem hovoriť väčšinou o Číne, pretože čo sa týka aj Amazon produktov aj produktov celkovo na takýchto veľkých platformách, tak selleri vlastne využívajú, tak 90 % využívajú Čínu.

 

Je to spôsob, ktorým dokážete dostať veľmi lacno produkt ale už neplatí to, čo platilo možno pred pár rokmi, že vlastne všetky tie produkty z Číny sú „shity“ alebo že sú jednoducho nekvalitné. To už dávno neplatí a my sme sa o tom presvedčili na vlastnej koži, že v podstate viete si aj s čínskym dodávateľom dohodnúť veľmi skvelé podmienky, dokonca sa dá urobiť aj zmluva ale o tom už neskôr. Čiže hneď na začiatku vás prosím, opustite toto myslenie vlastne, toto rozmýšľanie nad čínskymi produktmi ako nad nekvalitnými. Áno samozrejme, sú tam aj nekvalitné produkty, pretože ich je mnoho a keď niekto jednoducho ide a teraz si povie, že idem vyrábať mega lacné, najlacnejšie produkty aké nájdem, tak jasné, že tam sa to musí odraziť na tej kvalite.

 

A Číňania majú aj nejaké porekadlo, nebudem to tu teraz hovoriť lebo neviem po čínsky ale viem, že to znamená v preklade „Za čo zaplatíš, to dostaneš.“ My sa budeme snažiť v podstate nájsť taký ten zlatý stred, pretože na Amazone takisto nechceme si ukrajovať ako keby z tej našej marže, z toho nášho profitu. Ale na druhej strane chceme aj tie kvalitné produkty, lebo povedzme si pravdu, povedzme si otvorene, ak to nebudú kvalitné produkty je to krátkozraké a je to vlastne na krátku dobu. Pretože ten Amazon je postavený tak, že naozaj zákaznícky orientovaný a tí zákazníci vám prekuknú nejaký nekvalitný produkt veľmi rýchlo. Čiže výber toho dodávateľa bude taká trošku alchýmia ale myslím si, že to hravo zvládneme. Poďme sa teda pozrieť na tých čínskych dodávateľov. Kde ich hľadať? Každého asi zrejme napadne hneď Aliexpress.

 

Používame to myslím si aj na Slovensku, už je to rozšírená platforma, rozšírená stránka, kde v podstate nakupujete, nakupujete si sami ako jednotlivci a s tým, že v Číne sa vlastne naplní kontajner, tým pádom, tí selleri sa doslova poskladajú na dopravu sem, príde to sem v celom kontajneri, tu sa to rozhodí a jednoducho máte lacný produkt s tým, že to trvá nejaký čas. Väčšinou to trvá od 3 týždňov až do 2 mesiacov. Sú prípady určite, ktoré sú aj kratšie, ktoré sú aj dlhšie. No ale ten Aliexpress je vhodný hlavne pre takého konečného zákazníka alebo dá sa tu nájsť aj dodávateľ pre váš produkt. Neviem či by som s tým začínal, možno aj áno, pretože pozrel by som si hlavne ako sa predáva, lebo na tom Aliexpresse si viete pozrieť presne ako sa tie produkty predávajú, koľko majú napríklad recenzií, čiže minimálne viete zistiť popularitu týchto produktov.

 

A ďalšia taká vec je, že Aliexpress keď je nejaký výrobca čínsky má profil na Aliexpresse, tak v 95 % to znamená, že má účet aj na ostatných platformách, o ktorých si ideme teraz aj povedať. A tieto platformy sú už určené vlastne pre veľkoobchod a teda pre väčších odberateľov a vlastne pre nás pre sellerov. No a tými platformami myslím napríklad Alibaba, to vám tiež určite niečo hovorí. Možno si to aj tak spájate – Aliexpress, Alibaba, oni možno aj medzi sebou niečo majú, to neviem. Ale jednoducho, keď je nejaký seller na tom Aliexpresse, dajme tomu, že sa ideme pozrieť na ten Aliexpress. Dajme tomu, že si ideme pozrieť nejaké perá. Ideme si pozrieť nejaké pero, špeciálne pero, 20 nadstavcov a pozrieme si ho na Aliexpresse.

 

Vidíme, že vlastne ho tam predávajú stovky sellerov a vidíme, že určitý konkrétny typ, na ktorom je červená farba, tak je niekde v popredí. No a všimneme si vlastne, už len k tomu nám pomôže ten Aliexpress, že v podstate vieme si vyfiltrovať nejaké produkty, ktoré sú obľúbené, ktoré nie sú obľúbené ale toto nie je vlastne nejaký prieskum trhu ale hľadáme dodávateľa. Čiže pozrieme sa na to pero, dajme tomu že červené, to bude obľúbenejšie a pozrieme si vždycky na toho sellera. Keďže hľadáme dodávateľa vždycky si pozeráme toho sellera, tam sa to dá pekne rozklinúť, v budúcnosti určite správím aj video o tom, aby ste mali takú názornú ukážku. No a vy si viete pozrieť kvázi informácie o tomto výrobcovi. Treba si pozrieť určite aj hneď podľa mena viete zistiť či je aj na Alibabe.

 

Niektorí si to menia, niektorí sa to snažia maskovať a tak ďalej, ale verím, že si dokážete vlastne zistiť ako taký malý detektívovia pri týchto dodávateľoch, že dokážete vlastne zistiť, že ten, ktorý predáva na Aliexpresse má vlastne inzeráty aj na Alibabe a dokáže vám poskytnúť ako keby väčšie množstvo. Taký druhý spôsob v tomto je, že je tam vlastne systém správ, nejaký message system, kde dokážete napísať tomuto sellerovi no a tam už ideme vlastne čisto za ním a môžeme sa ho priamo opýtať, v krátkosti sa predstaviť a predstaviť vlastne myšlienku, s ktorou za tým sellerom ideme. Že ja som ten a ten, Tomáš Hurajt, som zo Slovenska určite to nepoznáte ale to je jedno. No a chcel by som kúpiť 10 000 týchto pier. Červených. Iné nechcem.

 

A on mi povie, že dobre, máme tieto, tieto a tieto perá, môže nás napríklad odkázať aj na tú Alibabu priamo, ale to je už v podstate jedno. Vlastne nie je to jedno, keď tak nad tým rozmýšľam, tak ten message systém na Aliexpresse a na Alibabe je trošku rozdielny no a na tej Alibabe je to už fakt také nastavené pre tých veľkoobchodníkov, čiže aj keď takto nájdete nejaký produkt na Aliexpresse, tak snažte sa prejsť vlastne na tú Alibabu a tam ten systém správ je už taký vymakanejší, možno aj tí výrobcovia vlastne k tomu pristupujú už trošku inak ako Aliexpresse a predsa len nepovedia, že teraz sa bavím s niekým kto chce 1 kus môjho pera červeného ale bavím sa s niekým kto chce 10 000 kusov a poslať to do Ameriky, do Amazonu.

 

Tí selleri dobre vedia, že čo s tým idete robiť, že ty to ideš niekde poslať do skladu Amazonu a teraz to ideš predávať na kilá. Čiže oni to dobre vedia a takisto cítia potenciál. Oni sú už vycvičení a už to nedajú na sebe poznať. Týmto spôsobom vlastne si môžeme urobiť taký ten prvotný prieskum a ja by som odporúčal určite si spraviť nejaký spreadsheet, čiže dám si nejaký jednoduchý spreadsheet kde budem mať určité ako keby parametre toho výrobcu alebo teda toho predajcu. Ja vám to dám aj to popisku tohto podcastu, môžete sa prekliknúť na stránku, tam si to môžete takisto stiahnuť, bude to tam všetko k dispozícií. No a jednoducho sledovať, zapisovať si tých výrobcov jednotlivých, ktorí sa vám pozdávajú, že sú super a sledovať určité atribúty týchto výrobcov.

 

Taká ďalšia vec, ktorú sa budeme v podstate snažiť odhaliť je, či tento predajca alebo teda tento výrobca je naozaj výrobca alebo je iba nejaký veľkoobchodník. Pretože tam prichádza veľký rozdiel hlavne v tom, že vlastne ten výrobca má možnosti upravovať ten produkt. A už ako sme si na začiatku týchto podcastov hovorili, my ideme upravovať produkt, my ho ideme vylepšovať, my ideme robiť kvalitné produkty. Čiže nechceme nejakého veľkoobchodníka, ktorému to niekde leží v garáži a jednoducho to ide iba predať. On vás bude tlačiť aj postupom času tou komunikáciou prídete na to, že niektorí sú veľkoobchodníci, a teda majú to vo veľkom niekde nakúpené a idú to predávať, alebo výrobcovia, a tí výrobcovia majú viacej tých možností pozmeniť ten produkt. O tomto sa budeme baviť aj neskôr, o takých tých taktikách, s ktorými sa dá zistiť vlastne úplne jednoznačne či to je veľkoobchodník alebo výrobca.

 

Takisto to môže byť tretí prípad, a to môže byť nejaký sused toho výrobcu. Viem si to predstaviť lebo bol som v Kórei a vlastne tí výrobcovia sú väčšinou ako keby mimo mesta ale niekedy majú takéto susedstvá vedľa seba, čiže viem si celkom živo predstaviť, že niekto kto býva poblízku nejakej fabriky, tak si povie že ha, ja mám nápad za milión! Idem to zalistovať na Alibabu a tváriť sa ako výrobca ale pritom som vlastne sused toho výrobcu. No a on s ním je v kontakte bežne a ty vlastne ideš teraz napísať tomu výrobcovi a napíšeš tomu susedovi v podstate. A on iba parafrázuje komunikáciu na výrobcu a jednoducho dá si tam svoju maržu.

 

Nemusíme zachádzať až úplne do takýchto detailov, pokiaľ vám to dá za dobrú cenu, tak je to úplne v poriadku, ale samozrejme že sa snažíme, keď sa budeme snažiť vyjednávať s nimi, budeme sa snažiť o čo najlepší kompromis čo sa týka ceny a kvality. Takže ten prvý spôsob je v podstate preklikávanie sa alebo zisťovanie dopytu a taký ten širší rozhľad na Aliexpresse a zisťovanie či ten predajca alebo výrobca je aj na Alibabe a či je to naozaj výrobca. Ďalší spôsob je samozrejme zadáme si klasicky do vyhľadávania na Alibabe, musíte si tam vytvoriť účet, to som mal možno povedať aj na začiatku, treba si tam vytvoriť účet, nič zložité, jednoduché informácie o sebe zadať. Máte v tom poriadok, máte to vždycky na jednom e-maily, nemáte to ako my, my máme už asi 14 e-mailov.

 

Je v tom potom guláš, už to začíname osekávať a používame väčšinou iba jeden e-mail. Takže zaregistrujete sa, máte tam klasické vyhľadávanie. Toto je skôr na také youtube video, to urobím potom neskôr a ukážem vám tam, že akým spôsobom sa vyhľadávajú vlastne títo predajcovia. Jednoducho vyhľadávate si podľa určitých kľúčových slov, musíte poznať ten produkt aby ste teda poznali aj tie kľúčové slová a keď poznáte kľúčové slová, dokážete si pekne vyhľadať v podstate tých výrobcov. Nie je tam filtrovanie podľa ceny, čo je si myslím, možno vám to príde na začiatku také divné, ale myslím si, že je to veľmi dobré, lebo keby sme to začali filtrovať podľa ceny tak aj tí výrobcovia, to by bolo šialenstvo jednoducho. Neviem si to ani predstaviť. Možno to pochopíte teraz, možno až potom ale je to dobré, že sa nedá filtrovať podľa ceny.

 

Takže nebuďte z toho prekvapení, nebojte sa toho, vôbec to nevadí. Dá sa pekne nájsť dodávateľ. Čo ešte k Alibabe by som chcel povedať, ak začnete komunikovať na Alibabe s nejakým predajcom, tak je dobré si nájsť nejaký systém. Buď ostať, ako Američania hovoria stick away, ostať s tým komunikačným kanálom v podstate. Keď začnete komunikovať na Alibabe, tak už komunikujem na Alibabe s každým jedným, a tam si vlastne vymieňam tie informácie. Čo celkom neodporúčam, síce majú ten message systém celkom vymakaný, ale pre zjednodušenie je to asi najlepšie urobiť cez Skype alebo cez e-mail. Cez e-mail je to super ale zase tí Číňania si dávajú ako keby načas s tými mailami. Čiže to sami viete, že na ten mail sa neodpisuje hneď alebo že nebombíme hneď tie e-maily.

 

A ďalší ten spôsob je Skype a to už odporúčam potom keď si vyberieme takých základných troch alebo piatich alebo siedmich, deviatich dodávateľov, ktorý sa nám páčia a medzi ktorými sa ideme rozhodovať, s ktorými ideme riešiť už detaily. Tak vtedy si to presunieme na Skype a tam už veľmi rýchla odozva, veľmi rýchla odpoveď a dokážeme to veľmi rýchlo riešiť. Čiže na začiatku buď ten Aliexpress alebo Alibaba message systém, keď už si vyberieme niekoľkých na základe určitých kritérií, ktoré máme v tabuľke vytvorené, tak ich presunieme, snažíme sa ich presunúť kvázi do mailu a v tom maily už vieme im tam zadať rôzne požiadavky. Alebo teda rôzne otázky, dajme tomu množstvá. Dávame to tam ako keby naraz. Najlepšie je to dať čo najviac ako keby tých požiadaviek na začiatku, aby vlastne sme sa dozvedeli čo najviac o tom produkte. Nie vždycky to vyjde.

 

Častokrát Číňania robia to, že vlastne to čo chcú, tak odpovedajú, to čo nechcú tak to odignorujú, to sa tiež netreba zľaknúť. No ale takto si vlastne získame tie najhrubšie informácie a niektorí vám už otvorene povedia dopredu, že nedokážu takú a takú cenu dosiahnuť, a tým pádom ich škrtáme zo zoznamu, ideme ďalej, pretože musí to vychádzať aj s číslami. To si potom ukážeme ako to prepojiť v podstate s tou finančnou stránkou aj toto hľadanie dodávateľa, lebo to je veľmi dôležité. A potom keď už si nájdeme takých hlavných, tak si ich presunieme na Skype a tam už máme vlastne iba konverzácie jednotlivé s jednotlivými výrobcami nášho produktu. A tam už s nimi jednoducho dohodneme detaily veľmi jednoducho, prípadne sa dá telefonovať cez Skype, dá sa používať WeeChat.

 

Taká vychytávka malá je, že WeeChat oni tam vlastne používajú fakt vo veľkom, neviem či 70 alebo 80% Číňanov využíva primárne WeeChat, čiže možno by bolo aj na zváženie inštalácia takejto aplikácie, ktorá tam je úplne bežná a oni veľmi rýchlo na nej odpisujú. Takisto WhatsApp je super aplikácia. Skúšali sme všetko ale osvedčil sa nám takýto spôsob. Teda Alibaba, presunúť ich na e-mail, tam sa opýtať nahrubo, na tie hrubé veci alebo teda na tie základné informácie, a potom keď už máme vybratého dopredu, už vieme aj pocitovo aj podľa informácií, ktoré nám posielajú, tak potom ich presunieme na Skype a tam už s nimi jednoducho komunikujeme. Niekedy je to také, že musíte ich ako keby učiť na ten Skype, že poď na Skype, teraz som tu, odpovedaj mi a tak ďalej.

 

Tie časové pásma, toto všetko samozrejme, to sa musíte prispôsobiť aj vy a takisto aj oni, čiže je to o tom kompromise vždycky s týmto dodávateľom. Ďalšie takéto väčšie stránky ako je Alibaba je napríklad www.made-in-china.com, kde takisto je veľa Číňanov, je tam veľa čínskych výrobcov, nechcem povedať Číňanov, je tam veľa čínskych výrobcov ale sú tam už aj zo sveta výrobcovia, no a táto stránka je taká by som povedal možno viac na elektroniku, je to také trošku iné. Takisto GlobalSources, to vám dám všetko do linkov a na tejto stránke GlobalSources je taký ten hlavný rozdiel, že tam už je naozaj aj väčšia časť dodávateľov zo sveta. Čiže je tam naozaj veľa napríklad amerických výrobcov, je tam veľa výrobcov z Európy, je tam veľa z Indie, čiže je to už také. Závisí to všetko od toho výberu tvojho správneho produktu.

 

A ty sám už vieš, že aký produkt si si vybral a tým pádom vlastne už sa vieš smerovať že teraz mám nejakú šatku z Indie tak idem na ten GlobalSources, lebo tam sú aj nejakí tí indickí dodávatelia a je tam väčšia šanca ako keby na toho správneho výrobcu. Ale to už časom budeš vidieť, že vlastne hľadám nejaký produkt, idem na Alibabu a on tam nie je alebo je tam v úplne obmedzenom množstve. Tak idem hľadať ďalej a preto práve som vám chcel dať aj takéto iné zdroje ako je Made In China alebo GlobalSources. Ďalší taký vynikajúci zdroj výrobcov a dodávateľov tovaru je DHGate, www.dhgate.com.

 

No a na tomto portáli je vlastne úplne super to, že my sme objavili toto čaro asi rok dozadu, čaro tohto portálu rok dozadu, no a je to čarovné v tom, že vlastne tým prvým spôsobom čo som pred chvíľou spomínal na Alibabe oslovíme toho dodávateľa, napíšeme mu čo chceme, anpíšeme nejaké parametre toho produktu a získame vlastne základné cenové ponuky pri rôznych množstvách. To je taký bežný postup. Na DHGate je obrovská výhoda to, že v podstate tí výrobcovia už dopredu aby vlastne preskočili tento krok, tak už dopredu si tam zadefinujú jednotlivé ceny pri určitých množstvách. Neviem ako by som to najjednoduchšie povedal ale jednoducho majú tam už zadané ceny pri určitých množstvách.

 

To znamená, že vlastne ten krok, kde sa pýtame na tie základné veci čo je aj cena pri takom a takom množstve, tak to vlastne už odpadá a už vieme presne si porovnať a dostáva nás to oveľa bližšie k tomu nášmu správnemu výrobcovi. Pretože na začiatku vytriediť tých ako keby, ktorí sú nám úplne zbytoční, pretože tá ich cenová relácia sa nezhoduje s našou finančnou stránkou a nedokážeme urobiť jednoducho profit na tom Amazone, tak toto vlastne sa dostávame úplne úplne k tým, u ktorých dokážeme spraviť ten profit. Čiže myslím si, že veľká hlavne časová úľava alebo teda veľký šetrič času. No a ďalšia taká vec je, výhoda tohto DHGate je aj to, že dokážeme vlastne otestovať ten market. Čo to znamená?

 

Väčšina týchto sellerov to robí tak, že v podstate objednávajú si bulk, teda objednávajú si veľké množstvo produktov, pretože dostanú lepšiu cenu, doprava vyjde menej, dokážu aj na začiatku na tom Amazone ako sa začína predávať tak dokážu dať nejaké jednotky alebo teda nejaké produkty zadarmo, dokážu ich dať lacnejšie, jednoducho objednávať vo veľkom to každý asi rozumie sa oplatí. Ale niekedy môžete zvoliť aj takú stratégiu, že v podstate ideme si otestovať ten market, ideme si otestovať ten náš trh dajme tomu to pero, tak si objednáme 10, 20, 50 tých pier a pošleme to do Amazon skladu. Otestujeme to, tam tí ľudia stále vyhľadávajú červené perá, stále sú tam a tím, že tam vlastne hodíme ten náš produkt, tých našich pár kusov toho produktu, tak tým vlastne v podstate otestujeme ten trh a ten náš produkt.

 

Takže aj v tomto je DHGate super, že vlastne viete sa tam dostať k lacným a málo kusovým produktom. Ja by som to povedal asi tak nejako. Čiže to by bolo v podstate v kocke a veľmi stručne vysvetlené hľadanie vhodného dodávateľa a hľadanie výrobcu v zahraničí, hlavne teda v Číne. No a poďme sa pozrieť na možnosti, ktoré máme tu ako keby lokálne, v lokálnom merítku. Čo to hovorím? Na Slovensku, v Poľsku, v Čechách a v Maďarsku. Prípadne na Ukrajine. Dajú sa určite aj z vlastnej skúsenosti viem, že dajú sa zohnať kvalitní výrobcovia, kvalitní dodávatelia aj tu na Slovensku alebo v Čechách alebo v okolitých krajinách.

 

Záleží to znovu na tvojom produkte, ktorý si si vybral ako správny, no a treba to vlastne zohľadňovať hneď už od začiatku, aj pri hľadaní toho produktu je vlastne dobré sa pozerať na to, že aha, cca toľko a toľko ma to bude stáť, čiže už začínať komunikovať s tými dodávateľmi či už v zahraničí alebo tu na Slovensku. Taký asi najväčší portál, neviem či najväčší ale myslím, že je dosť známy je poľské www.allegro.pl. No a to je tiež v podstate taký market, je to taká poľská Alibaba. No a tam takisto dokážeme nájsť veľmi kvalitné produkty. Nemáme až takú skúsenosť s týmto Allegrom, ale môžete sa na to pozrieť a jednoducho pozrieť si dodávateľa aj tam. Čo som chcel ešte povedať sú také hlavné výhody mať lokálneho dodávateľa. Predstavte si, že teraz nájdete si vhodného dodávateľa v Číne. Idete si vyrobiť 500 kusov.

 

On vám to vyrobí, vy sa na to pozriete, on vám pošle finálnu fotku a vy poviete hm, ale toto je zle. Ja som toto chcel inak. Môže sa to stať. Jasné, tá komunikácia musí mať určité pravidlá a musí ísť určitým smerom, ale môže sa stať, že na konci vlastne nebude ten finálny produkt taký ako ste si predstavovali. A teraz ako čo? On je v Číne, niekoľko tisíc kilometrov ďaleko, jednoducho je to náročnejšie opraviť takúto situáciu. A takisto je náročnejšie skontrolovať ho vlastne. To si potom neskôr povieme, že vlastne aké metódy môžete využiť aj na túto kontrolu. My sme to takisto využívali. Sú rôzne firmy, ktoré toto vykonávajú čiže dá sa aj toto ošetriť. Ale tá jednoznačná výhoda z lokálneho dodávateľa plynie v tom, že vlastne vy tam viete ísť, vy si to viete skontrolovať, vy si ten produkt dokonca viete ohmatať.

 

Pri podnikaní na Amazone budeme robiť aj také veci, že budeme dávať do balíčkov niečo navyše, budeme tam dávať nejaké informačné kartičky a tak ďalej, čiže toto všetko vy viete urobiť. Viete sa postarať o poriadne balenie, viete sa postarať o poriadny obal toho produktu. Je to asi každému jasné, že aké výhody z toho plynú keď máme dodávateľa takpovediac pod nosom. Keby bol aj 300 km, tak sadnem do toho auta, idem tam, idem sa na to pozrieť v určitých fázach výroby toho produktu, viem si to skontrolovať, viem tam byť pri tej výrobe doslova. Podľa mňa je to nesporná výhoda a určite by sme sa mali sústrediť na takýchto slovenských výrobcov a slovenských dodávateľov. Pretože myslím si, že je ich tu dosť. Akurát že sú neni spojení na nejakej Alibabe slovenskej. Ale sú tu.

 

Čiže záleží to od produktu a chcel by som tým povedať, že vlastne neorientujte sa iba na tie čínske produkty, na tie zahraničné, ale skúste keď budete aj robiť prieskum na tom Amazone, skúste si pozrieť ja nehovorím teraz že nejaké drôtené košíky, ale pozrieť si nejaké produkty, ktoré dokáže aj Slovák vyrobiť a dokážeme ich poslať spolu do sveta. Čiže toto by bolo také moje posolstvo na záver. No a týmto smerom sa bude možno aj Online akadémia uberať, pretože to bola taká tá základná myšlienka a úplne ma to fascinuje, že v podstate máme tu kopec skvelých vecí, kopec skvelých ľudí, ktorí vyrábajú kopec skvelých produktov. Nemusíme všetko trepať z Číny. Je to síce úplne vzrušujúca myšlienka, že dám si niečo vyrobiť v Číne a pošlem to do Ameriky, ani to neuvidím a urobím z toho biznis.

 

Lenže podľa mňa je zmysluplnejšie hlavne to urobiť tak, že slovenského výrobcu zamestnám tým, že si uňho objednám nejakým spôsobom produkty a tie potom ideme posielať do sveta. Touto myšlienkou by som sa s vami rozlúčil. Ďakujem, že ste dávali pozor, tento podcast bol už prvý taký, že som ho vôbec nemal nachystaný tak dúfam, že sa vám to páčilo a dúfam, že som sa moc nezajakával. Ja sa volám Tomáš Hurajt a toto je Online akadémia. Majte sa pekne, ahojte!

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *