Ahojte,
Amazon podnikanie je drina – nemyslite si, že to bude jednoduché. A práve preto sa vám budem snažiť poskytnúť návody ako sa vo svete Amazonu orientovať.
Ešte pred tým ako sa pustíme do podcastu mám zopár noviniek:
Začal som poskytovať mentoring pre začínajúcich Amazon predajcov alebo tích, ktorí rozmýšlajú čo robiť ďalej po škole a či sa oplatí podnikať online. Pomáham tiež nastaviť celkovú stratégiu podnikania online.
Taktiež je tu nová možnosť ako získať moje mentorovanie ZADARMO – konkretne 10 hodín. Kto má záujem – napíšte mi správu.
Aby ste mali predstavu o tom ako fungujú feedbacky a recenzie na Amazone musíme si najskôr vysvetliť rozdiel medzi feedbackom a reviews:
Feedback (Fídbek):
- hodnotenie sellera resp. jeho obchodu na Amazone. Feedback môže dať iba zákazník, ktorý už u predajcu nakúpil. Hodnotenie slovne + hviezdičky.
- feedback musí byť buď o sellerovi a jeho službách, ktoré ponúka.
- o doprave produktu – pri FBA za dopravu zodpovedá Amazon (povieme si neskôr)
- Kde sa zobrazuje feedback? Feedback je dôležitý hlavne pri predajcoch, ktorí predávajú v tzv. BuyBoxe – delia sa o jeden listing s ostatnými predajcami.
- Potom sa ešte zobrazuje keď si nakupujúci otvorí profil daného sellera – tam potom hlavne záleží na tom, aby tam nebolo mega zlé hodnotenie. Aby to nakupujúceho neodradilo.
- Naše skúsenosti s vymazaním…
Review (Recenzia):
- sú zrejme tým najcennejším aktívom na Amazone.
- hlavne pre FBA sellerov
- zobrazujú sa iba na listingu – priamo na produkte. Tým pádom ich vidí najviac ľudí, ktorí sa zaujímajú o daný produkt.
- častokrát sú “mostom k predaju”. Zákazníci sa podľa nich rozhodujú ktorý produkt kúpiť a ktorý nie.
Postup ako získavať feedbacky a reviews:
Mať 100% produkt
- Mať dokonalý produkt sa vždy vyplatí. Vždy! Pre mňa je to taký základ mať dokonalý produkt. Odrazová plocha… S produktom, kde si podcenil kvalitu dodávateľa alebo použitých materiálov sa môžeš rozlúčiť s návalom 5 hviezdičkových recenzií.
- ak máš šťastie tak nechá tvoj zákazník iba negatívny feedback o produkte – a ten sa dá vymazať.
- ak máš smolu tak ti dá rovno na šupu negativnu recenziu – a tá sa vymazáva ťažko a aj keď máš pravdu a uvedieš relevantné argumenty – nemusia takúto recenziu vymazať. Takže podtrženo, sečteno – mať 100% produkt sa oplatí!
Poskytovať špičkový zákaznícky service
- v prípade akéhokoľvek problému okamžite odpisovať zákazníkom. A nie iba odpisovať ale aj vyriešiť ich problém! Prázdne reči nikomu nepomôžu. Ak sa máš naťahovať s niekým týždeň tak je jednoduchšie mu proste poskytnúť refund a ísť ďalej. Často krát je potom z toho ešte aj pozitívny feedback.
- mať dobre nastavené return and refund policies. Jasne určené pravidlá kedy, kde ako čo za koľko. Hlavne pri returnoch. Ak má return hladký priebeh tak je to OK. Ak nie, zlá recenzia je na svete. Spomeniem náš príklad kedy zákazník bol napajedený kvôli 4 GBP poplatku za return.
Byť proaktívny pri otázkach o produkte
- Pod produktom sa často zákazníci pýtajú na funkcie produktu alebo ako ho majú použiť – to je priestor pre vaše odpovede. Je pravdepodobné, že zákazník potom napíše pozitívnu reviews alebo feedback.
Follow Up
- Táto časť je podľa mňa úplne najdôležitejšia na celom získavaní recenzií. Poďme si to spočítať: Ak sa tvoj produkt predáva napr. 10ks každý deň a ak máš nastavený follow up správne – každý tvoj zákazník dostane email. Dokonca ja odporúča 2-3 emaily pre každého zákazníka. To znamená, že za taký bežný mesiac pošleš 10ks denne x 30 dní x 3 emaily = približne 900 mailov svojim zákazníkom. To znamená, že máš 900 šancí dostať pozitívny feedback. Ako pošleš takéto množstvo emailov? Úplne jednoducho – pomocou softwaru. Na trhu je niekoľko skvelých programov pre automatizáciu emailov.
- Treba sa dať pozor na ktorom trhu Amazonu chcete predávať alebo predávate a podľa toho si zvoliť program. Pre EÚ trhy je vynikajúci FeedbackGenius. Pre Amazon USA je najlepšia voľba JumpSend alebo SalesBacker.
- Ideálne je nastaviť 3 emaily –
- prvý iba skontrolovať, či tovar prišiel k zákazníkovi načas a uistiť sa či je všetko v poriadku. Príp. ak máš nejaký ebook – priložiť ho do mailu ako darček pre zákazníka
- v druhom maily si si mal alebo mala vypýtať recenziu. Kto si nevypýta nemá že? Nie drzo ale opatrne si vypýtať “názor” na produkt. Plus pridať link, kde sa môžu extrémne ľahko dostať do formulára na recenziu.
- v treťom maily opäť pošleme ebook – v prípade, že zákazník zmeškal príležitosť – dávame mu ju znovu. A znovu pripomíname možnosť odovzdania recenzie.
- ešte chcem pripomenúť, že tento postup je vypracovaný mnou a Silviou a nehovorím, že je ten najsprávnejší – dokáže nám však vyprodukovať v krátkom čase slušný počet recenzií. Tiež nie je nikde napísané, že tieto maily nemôžete zmeniť podľa seba – môžete!
- o followupe by som mal nahrať osobitnú epizodu podcastu. A viete čo? Ja to aj urobím – je to veľmi dôležitá téma a chcem aby ste aj vy vedeli ako nato 🙂
- Ešte pripomína
Vložiť niečo navyše do balenia produktu
- Nemusí to byť zrovna niečo veľké navyše. Niekedy stačí iba “insert card” alebo nálepka, na ktorej bude odkaz na web (nebezpečné – proti pravidlám Amazonu).
- Ak máš možnosť vytvoriť web, kde sa budú zbierať emaily zákazníkov a zároveň im dať niečo zadarmo resp. na oplátku za email – skvelá príležitosť ako zákazníka potešiť a zároveň získať jeho email – o tom sa budeme baviť v ďalších epizódach.
- Typický príklad my – vytvoril som web pre náš produkt – je tam aj produkt samotný s preklikom na Amazon listing ale sú tam aj ďalšie bonusy pre našich zákazníkov. Napr. Ebook o téme nášho produktu. Napr. 7 dňový tréning, ktorý dáme taktiež zadarmo k nákupu a zoznam môže ísť ďalej a ďalej.
Obal produktu
- súčasťou obalu môže byť požiadavka na zanechanie kladnej recenzie v súlade s TOS pravidlami
- náš príklad – vytvorili sme 7 dňový emailový kurz so skvelými tipmi pre našich zákazníkov. Výmenou za email samozrejme. Netreba sa báť si vypýtať email – že budeš otravný alebo niečo podobné – ak nebudú chcieť odhlásia sa. Okrem toho do mailu im budeš posielať zľavy výhody a ďalšie useful hodnotné veci, takže prečo nie?
Externé zdroje
Niečo ako westránka značky. Iné platformy atď. Z databázy iných ľudí – spojiť sa s niekým od influencerov atď.
Verím, že ste si podcast užili tak ako ja a želám Vám mnoho úspechov.
Nezabudnite odoberať môj Youtube Kanál a prihlásiť sa do Online Kurzu o Amazone ZADARMO!
Príjemné Počúvanie prajem 🔊
Verím, že Ti táto epizóda niečo dala a keby si čokoľvek potreboval – som tu pre Teba 🙂
Spomenuté veci v podcaste:
Mini Kurz o Amazon Podnikaní Úplne ZADARMO! – Ak by si chcel niekto pozrieť čo všetko obnáša Amazon biznis.
TU môžeš nájsť Ebook o podnikaní na Amazone 3 Overené Modely Podnikania na Amazone, ktorý predstaví 3 najrozšírenejšie modely podnikania na Amazone. Môžeš si ho stiahnuť a preštudovať kdekoľvek, kde práve si.
YouTube Kanál – Cenné návody ako prekonať prekážky v Amazon podnikaní. Taktiež vo videách rozoberám rôzne možnosti online biznisu v dnešnej dobe.
Jungle Scout – pomocou tohto programu jednoducho zistíš čo sa dobre predáva na Amazone!
Online Akadémia – pridaj sa ku komunite Amazon predajcov na Facebook Skupine.
Transcripty k podcastu
Takže ahojte ahojte tu je Tomáš hurajt online akadémia a je tu ďalší odkaz a tento fotka sa bude venovať feedback on a recenzia na Amazone tešíte sa tešíte sa na Verím že sa tešíte Beriem to ako áno A ešte predtým ako sa vrhneme na tému na danú tému tak by som vás poprosiť skontrolovať YouTube Dal som tam nejaké nové videá pozrite si to dať tam odber Prípadne ak sa vám to páči A A trošku ma podporuje v tom že že aké témy na výklad Môžete mi napísať pod video niekde že aké témy by ste chceli aby som prebral čo by ste chceli aby som ukázal vo videách čo by vám pomohlo a a tak ďalej takže Ďakujem ešte ešte by som mal jednu vec jednu novinku skúsil som vlastne ďalšiu službu čo sa týka online akadémie a je to Týka sa to mentoringu ohľadom Amazon biznisu tak že kto má záujem Môžete si pozrieť informácie na webe online akademia.sk No a vlastne je to mentoring pre či už začínajúcich Amazon predajcu alebo pre tých ktorí už ktorý už podnikanie na Amazone alebo aj pre tých ktorí sme rozmýšľali že čo ďalej že že teraz ja neviem skončili ste v školu alebo Maťo posledný rok a teraz teraz Neviete ako ako ďalej Ktorým smerom sa posunúť tak vám pomáham vlastne Pomôžem Vám s ako keby si pozrieť tým sa na to na vašu situáciu a na ten online business ktorý je teraz v dnešnej dobe dispozícii a či sa vydá týmto smerom či sa nepridá týmto smerom a tak ďalej taktiež tu je nová možnosť získať vlastne moje mentorovanie zadarmo a konkrétne 10 hodín zadarmo a ak to bude mať záujem teda tak si ma kontaktujte v podstate na sociálnych sieťach na stránke kdekoľvek No takže myslím že toto by bolo takým vodík decentný No a môžeme sa vrhnúť na dnešnú tému kto Roshe two feat Beky a recenzie na vás žena na to aby sme sa pozreli bližšie na túto tému si budeme musieť na začiatku povedať čo sú to tie feat Beky často te recenzie na čo sú potrebné a tak ďalej aby ste mali ako keby takú predstavu už dopredu na začiatku keď začínate podnikať na Amazone tak nejakým spôsobom začnite predávať a dajte si vyrobiť produkt pošlete hovno Amazon skladovaná som skladal to aby sa dostal ten produkt k zákazníkom No aby o čo sa staráte je v podstate o propagovanie tohto produktu nejakým spôsobom vybudovanie informáciu Koľko Kto produktu No a ďalšia ako keby taká dôležitá časť toho postupu a alebo teda toho podnikanie na Amazone je je vybudovať si nejakú základnú feedback OA recenzie k tomuto produktu danému rátam s tým že začnete s jedným produktom a na začiatku len to jedno produktu som meste stará a tu mala byť vaša jediná starosť ako Ako dokážem predávať a neviem kde sa teraz A teraz 10 a viac produktov každý deň a druhá taká vaše starosti mala byť na začiatku aby som získal nejaký nejaké množstvo recenzie keď je to nejaký keď je to Pokiaľ je to nejaký trh kde kde vlastne majú ostatní stovky a stovky recenzií tak sa snažím aby som sa aspoň aspoň nejakým spôsobom približne v nemčine aspoň tých 30 50 recenzia by som získal Toto sú dve vaše hlavné starosti ktoré by ste mali mať na začiatku Amazon podnikanie No a dnešnej časti si preberieme teda pipíky a recenzie nie je to úplne to isté viem že niekedy na jej to funguje trošku inak napríklad a na Amazone náhodou nie je vlastne feedback feedback ako keby menej dôležité ako recenzia čiže na Amazone sú ako keby aj ty zákazníci orientovaný na tú na ten produkt na ten daný produkt a vlastne Pri každom jednom produkte Čo je počuť recenzie sú tam sú tam tie recenzie stav jazdecký toho bodované hviezdičkami prípadne nejaké fotky a feedback na Amazone je ako keby zase hodnotenie toho stolára toho predávajúceho čiže je to čo je to vlastne že poďme sa pozrieť na ten feedback ktorá takto to takto pôjdeme Príbeh je jasný hodnotenie solera respektíve jeho obchodu ktorý má na Amazone a vlastne fitbag môže dať zákazník ktorý už u predajcu nakúpil že nemôžete dať hocikto len tak random ale môže môže ktorý už nejakú môže dať zákazníkovi už nakúpil môže dať nejaké slovné hodnotenia plus vestičky A to som vám tam napočítal tento feedback nevidno pri tom vašom projekte pri vašom projekte vidno Iba váš názov obchodu a pokiaľ si niekto ako keby klikni na ten názov toho obchodu tak až vtedy a vtedy Ten zákazník vidíš Koľko máte wifi Beko no Facebook by mal byť teda musí byť ostrovy a jeho sluha jeho služba ktoré ponúka pokiaľ to bude ako keby o službách dopravy tak tam sa nemusíme baviť bavíme sa o FB že áno som za vás posiela že tie fitbag bývajú väčšinou Ak by kladne priechody s novým prijebem sa nemusíme o tom baviť Pretože za dopravu je zákazníkovi za to zodpovedá Maison a o to vieme neskôr vlastne feedback je dôležitý hlavne pri tých predajoch ktorý pri ktorých vlastne predávate s viacerými predajcami na jednom listingu na jednom produkte a ste v takzvanom by books Čo je to ten by bol z to je vlastne box môžte si predstaviť akú box Kde sa sa tam chystáte alebo tlačiť s ostatnými Predajca mi jeden produkt ten konkrétny produkt a vlastne diely že sa s nimi s tými ostatnými chlapmi o tento listing potom ten inzerát o tom neviem produkt Toto nebude celkom naša situácia lebo mi ako keby by sa ako keby sústredíme na to že vytvoríme si náš vlastný produkt to ten a vytvoríme A s tým aj ideme ako keby ďalej Čiže toto je toto je irelevantné v tomto prípade No a potom sa ešte potom sa ešte zobrať do som už hovorila s ňou sa zobrazuje tam kde tam kde nakupujú si otvoriť tento profil môjho otvoriť iPhone v boxe ale môže ho otvoriť aj akokeby random na tom listing gu a vlastne tam tam záleží hlavne na tom aby ste tam nemali nejaké nejaké mega zlé hodnotenie a aby to ako keby na kupujúceho neodradilo muselo by to byť fakt že zlé nejaké hodnotenie aby ho to odradilo no no a napríklad viem že viem že sa tento feedback aj dá vymazať ale myslím že o tom si povieme neskôr alebo v ďalšej časti lebo to je taká téma nekonečná trošku no čo sa týka recenzie Alebo rivs sú to vlastne asi takým najcennejším aktívom na na tom Amazone ak na tom našom listing na tom vašom inzeráte a platí to hlavne pre dslr of som už hovoril lebo keď si predstaviť že ak sa deliť s niekým jeden produkt tak vlastne získavajú recenzie sú na priamo na produkte že teraz som si získavajú ako keby všetci sily tam je dôležitejšie potom feedback zase Ale ak ak sme my FB celery tak pre nás bude dôležitejšie recenzie recenzie alebo revuc lebo ten produkt je návštevníkov predávame Iba mi iba mi a budeme St recenzia pre nás Čiže toto bude veľmi dôležité zobrazujú sa iba na listing ju priamo na produkt Čo je to vlastne nevidíte to nad cenou mám pocit že na hlavu pod asi nad nad cenou a tým pádom vlastne ich vidím najviac ľudí ktorí sa zaujímajú o tých No ten to produkt častokrát sú to o takzvaný mostom k predaju lebo lebo zákazník ide potom amazonia teda a pozerá si rôzne produkty rozhoduje sa a na základe EÚ ešte na základe ceny ale asi ten tá review South recenzia bude veľmi veľmi dôležitá pritom pri tom poslednom rozhodnutí kedysi Keď sa rozhodneš si ju kúpiť alebo odísť Poďme sa teda pozrieť na to ako akým spôsobom získavate feat Beky a akým spôsobom získať ryby s lebo to je asi také To je asi taká Hlavná téma tohto nášho potkan dnešného prvý takým bod konkrétny bod Ako získať feat Beky Hari vírus je mať stopercentný produkt Možno to znie ako úplná blbosť teraz tu čakali nejaké že tu nejakú nejakú magnetku magickú formulku že ako Ako získam tutorials nie je to úplne tak a mať stopercentný produkt je naozaj veľkým pomocníkom mal povedať teda veľkou vecou v tejto tejto téme A vždy sa to oplatí vždy pre mňa je to tréner to tak isto taký taký Ten základ na dokonalý dokonalý produkt Lebo to sa viete odraziť všetko také vlastne taká vaša odrazová plocha Lebo s produktom kde Kde kde by si v podstate nejako Podcenila Podcenila kvalitu dodávateľ alebo použitých materiálov už sa môžeš vlastne rozlúčiť s niekým návalom dobrých recenzií tam tam je to už vidno od začiatku že že už sem tam dostaneš nejakú zlú recenziu a už to nie je ono a už to musíš dobiehať A nie to je to bohviečo No to si poviem neskôr v tom ďalšom podcast čiže 16. percentný produktu je určite asi tak určite určite nie asi určite najzákladnejšia vec pri získavaní review the feedback of keď už Nebudete mať ani nič iné tak tak zo stopercentným kvalitný produktom získate tieto recenzie len tak len tak lebo ak budete predávať napríklad v Amerike tak Mám v riti je tu tiež jednoduchšie Aký máš jeden zo sto percent vybrali Máte tam všetko v poriadku ľudia sú naozaj zvyknutý na to dávať vám ako keby dávať recenzie na produkty nie je tak u nás že musíte vypytovať od nich alebo alebo nejakým spôsobom ťahať od Nie hovorím niečo dokonca dávať do telefónu a tak ďalej Mimochodom Toto je zakázané No a ak ak nie ak tam nie 1 to 100 percent Ember ako sa tam nejaké problémy tak na šupu Rovno ti dajú tam zákazníci negatívne recenzie Čo je bohviečo vymazala sa to ťažko častokrát to nejde môžem povedať že sú že aj keď aj ty máš pravdu možno aj keď nemožno tam je niečo čo Možno z nich nejaká situácia No akože ty máš pravdu ak zákazník keď sa ale bude to náročné to vymazať A častokrát sa tam nepodarí tak že keď keď to tak spočítam všetko tak tak mať stopercentný produkt naozaj oplatí hamster dopredu už ako keby pri tej výrobe myslieť na to že že Aha toto sa môže pokaziť toto sa pokazil pozri si tú konkurenciu pozrieť sy no ja som z čoho sa tam pokazilo čo tam bolo zle a tak ďalej tak ja toto všetko zohľadniť pri výbere aj dodávateľa pri výbere produktu a pri aj pri výrobe to produktu či dala taký prvý bod taký najdôležitejšie by som povedal ideme na druhý bod a druhým Bodom je poskytovať špičkový zákaznícky servis v prípade akéhokoľvek problému treba okamžite písať tomu zákazníkovi Nie to nie To len tak že áno že odpíšem už rýchlo odpíšem lebo Áno som mám tam dať nejaký limit Čiže mám totiž 24 hodín máte na odpísanie Čo je samozrejme že celkom dosť a keď sa niekomu pokazil produkt ktorý ja neviem dajme tomu každý deň alebo no používam často jednoducho a pokec že som tak 24 hodín tiež nie je ideálna doba kedy odpísať treba odpísať čo najskôr väčšinou tieto problémy rieši Amazon Ale niekedy sa môže stať že Ten zákazník vám napíše priamo vám axelrodi ale mám taký a taký problém a a toto Toto sa mi stalo a netreba im ako keby iba odpísať ale aj naozaj vyriešiť ten ich problém ktorý majú týmto si vieme zamedziť negatívnym negatívnymi negatívnym recenzia lebo lebo keď sa pozrieme na to z toho zákazníkov zákazníckeho pohľadu Tak ja neviem keď je niekto taký zlatý že mám ešte ide písať že čo sa mi pokazilo Idem vám písať ja nedávam rovno zlú recenziu Ale najskôr vám napíše tak to je úplne super len že Nechajte ho čakať na teba čakať 20 23 hodín potom odpíše Tehelná poslednú chvíľu Potom vlastne nič nikomu vlastne odpíše ti musí Ale nevyriešite ten jeho problém a potom znovu vám napíše a znovu čakať 20 eur tak ja by som bol takisto nasraný a rovno by som tam dala nejakú sloveso na to že to je myslím si že úplne normálna vec Čiže toto nie je špičkový zákaznícky servis čiže treba treba naozaj reagovať promtne a nemá teba nejaké lieky spôsobom prázdne reči ale naozaj sa snažiť vyriešiť ten problém Buď mu nejak Buď mu poslať rýchlo and alebo alebo poslané peniaze naspäť a budú produkt alebo inú ako to vyriešiť potom si budeme hovoriť v telke v časti alebo teda niekde inde No ako sa máš Ako sa máš z niekým naťahovať nejak týždeň že toto sa mi pokazilo takéto sprostosti Ako sa mi pokazila tom projekte tak tak ja sa oplatí Oplatí sa rovno mu dať rýchlo od nej druh Vrátim peniaze a ísť ďalej a sústrediť sa na ďalšiu veci Lebo ak vám to mám brať iba energiu Tak to je o ničom no A častokrát je potom z toho aj pozitívny feedback dokonca ďalšia vec čo sa týka zákazníckeho servisu je mať dobre nastavený return and policies Čo to znamená to sú pravidlá ktoré určujú že že si vlastne jasne určené pravidlá kedy kde ako čo za a za koľko sa vracia Kvitová Hlavne príď černoch pri tých vrátkach tovaru Musí to mať všetko hladký priebeh a všetko musí byť OK a ak nie tak zle recenzia zase na svete spomenul by som jeden náš prípad z nedávna kedy zákazník bol vlastne chlapa 1 návod bol nasraný celkom boli tomu že mal ako keby poplatok 4 libry za za vrátenie produktu ktorý nebol nejaký drahý bolo to tuším do 10 libier No a z tohto z tohto bol vlastne taký vytočený že nám dal zlú recenziu dokonca na produkt Len ja mám potom neskôr vymazali ale ale aj tak to je aj tak jednoducho kvôli týmto zle nastaveným ako keby podmienkam vrátenia tovaru nám dal zlú recenziu čo sa moc neoplatí čiže má toto na poriadku ma to dobre nastavené A a a všetko bude v poriadku dobre tretí bod byť proaktívny pri otázkach o produkte že pod produktom máte takú sekciu na leasing vlastne Z čoho sú zákazníci pýtajú na funkcie produktu alebo jednoducho ako ho majú použiť a tam Nika vlastný priestor na vaše odpovede je veľmi pravdepodobné že zákazník potom napíšem nejakým spôsobom pozitívnu recenziu alebo feedback A ak nie tak minimálne si povieš rád To je celý rozvod povedz mi odpisuj na tie otázky Dozvedel som sa to dal síce tam môže odpísať na tieto otázky a ďalší Zákazník si ale vždycky Ja si myslím že vždycky by tam mala byť odpoveď toho stolára lebo ten stále predsa len v tom na tom produktu auta na turistiku by mal byť autoritou a to treba treba to hneď ukázať A keď už šanca že sa tam niekto niečo pýta okamžite odpovedať dať mu Prípadne ešte nejakým spôsobom vedieť že Aha to máme takýto produkt Toto je taký To je taká veriaci a tak ďalej to potom to už ho spýtam úplne zbytočne druh odpísaného otázky a o produkte a hotovo nie 4. 4. taká vec pomocou ktorej vieme získať pozitívne riviéru Shape it back in je takisto obrovský dôležitá a je to vlastne folová čo to znamená mne to nejaký Polo wap in sequence Alebo nejaká sekvencia aj mailom alebo správ ktoré Posielate zákazníkom potom ako si nakúpia svoj produkt povedal by som že o prvenstvo v získavaní recenzie sedeli tak stopercentný produkt a tento follow-up čiže na by som tak rovnako dôležitosť možno na a poďme si to teraz teraz spočítať či jak Napríklad aj produkt sa začne predávať začneš predávať na Amazone lebo aj keď nemáš nejakým spôsobom recenzie máš aj nejakých zopár známych alebo tak a začne sa predávať a Predáva sa 10 kusov každý deň a ak máš nastavený follow Ako správne tak každý tvoj zákazník dostane email Dokonca sa odporúča alebo teda neviem či sa odporúča ale ja by som odporúčal 2 až 3 emaily pre každého zákazníka Kde mu k nemu v tom niekto mi veľmi poskytnem hrozne informácie to znamená že za taký bežný mesiac pošleš 10 kusov denne čiže každému každému ako keby zákazníkovi raz krát 30 dní krát 3 emaily Čiže približne 900 ml off pošleš svojim zákazníkom to znamená že máš Máš vlastne nie 900 šancí asi iba 300 alebo 400 šancu dostať pozitívny feedback čiže Čiže to je úplne obrovská možnosť kde kde môžete získať ďalšie ďalšie recenzie No a ako pošleš tieto maily alebo také obrovské množstvo mailov úplne Jednoducho je to existujú na to softvéri ktoré ktoré sú presne určuje na toto nie sú to softwarehry ako bežný bežne V online marketingu sa používa Napríklad tak ale sú to vlastne prispôsobené softwarehry ktoré je takisto pracujúci e-mailami dokážeš odpovedať ako keby automaticky na nejaké nejaké správy alebo automatické sa odosielajú po objednávke a to sú to vlastne softvéri prispôsobené to má Maison No na trhu je niekoľko skvelých programov pre automatizáciu emailovú Ja mám tam Ja mám tú podporu v žite nejaké nejaké dám nejaké linky my používame feedback génius je tu pán vynikajúci program ktorý funguje v Európe Raz bol celkom dôležité toto lebo je tam nejaký výber sa volá tuším a Jungle Scout má takisto 1 program ale ten tiež nefunguje na európskom trhu čiže My sme chceli hlavne ten európsky trh No a feedback génius je úplne nedostačujúci nie je nejaký drahý mám pocit že tam platí menej ako 20 alebo 30 dolárov za mesiac posielame celkom veľké množstvo a je mi ľúto že že sa to oplatí určite máme to tam super nastavené dostáva každý každý náš zákazník dostávam dostáva jednoducho 3i maily na neskôr si povieme alebo vlastne zachovám poviem že že čo by malo byť v týchto e-mailoch no týchto emailoch by som povedal že malo by byť prvý by mal vlastne ma skontrolovať že či je všetko v poriadku či Ten zákazník dostal ten tovar čo ten tovar prišiel načas a už si jednoducho uistiť sa že či je všetko v poriadku prípadne ja odporúčam ešte ak ak je nejaký brooke napísať ebook nie je vôbec žiadna katastrofa a nie nie to vôbec žiadne nejaká nejaká veľká obrovská robota a treba to ku každému produktu mať Čo je to taký bonus Ale nie nie je to že je to že iba nejaké tlačenie do prázdna ale jednoducho dá tam nejaké informácie ktoré pomôžu priamo tomu zákazníkovi a priamo tomu užívateľovi tvojho daného produktu že v tom prvom rade by mohol byť aj book kde vlastne taký bukovsky darmowe tomu som zákazníkovi je to ako darček od vás je to darček v druhom maily ktorý je nastavený vlastné a ďalší deň Alebo teda my to máme nastavené tak že tento mail ten kontrolný zvukom Príde Neviem kde je Potom ako príde tovar druhým menom nastavenie tuším tri dni potom a 3. až 5 dní potom mám týždeň potom čo je druhom maily by by už mala byť nejaká otázka ale mal by tam byť nejaká prosba o recenziu Čo je prosba o to aby ti Ten zákazník ďalej jednoducho dobrú recenziu nie a nie mne môžeš sa pýtať mám pocit že v pravidlách je napísané že netreba Môžeš si pýtať jednoduchá recenziu recenziu ale môžeš si pýtať ako keby názor čo je ty tam napíšeš že nie je nejako drzá ale proste opatrne si vypýtať názor na ten produkt čiže Daj mi vedieť názor na tento produkt ori ti prišiel tu máš Link bang bang potom ukážem niekedy vo videu že ako sa pridáva ak by ste mali záujem tak a kontaktujte len to poviem ukážem No a vlastne toto všetko si nastavíme až dopredu a vlastne tie linky sa budú posielať potom automaticky v treťom meniny 3. ale Znovu by som poslal aj book pre tých ktorí ho ako keby nedostali alebo neotvorili ten prvý mail No a ako keby mu dávame ďalšiu príležitosť získať ten zvuk snov no A znovu si pýtam ako keby názor na ten produkt Tak ešte by som chcel Pripomenúť že vlastne toto je postup ktorý ktorý som vypracovala ja som Silvia a nehovorím že to nejakým nejakým spôsobom najsprávnejšie Ale nám dokáže celkom celkom pekne produkovať recenzie a niekedy je feedback ich radšej nie je moc cieľ chceme skôr teraz som z je No ale v krátkom čase celkom slušný počet recenzií dokážeme dostať a nie je nikde napísané že to nemôžeš zmeniť že že podľa vás to bude takto lepšie Je to na vás úplne Diamant a mám takú ako keby prvý ten pohľad na to ako to robiť a a potom si to už môžete podľa seba úprava tak isto nie nie je to je to vždy rovnaké niekedy to závisí od produktu teraz neviem z hlavy že čo by to mohlo byť nejaký možno aj keď trvanlivý produkt dám ti neverím Ale by bolo mohlo byť niečo iné alebo mohli byť častejšie alebo alebo to je produktový Hneď ten človek nepoužije a použije o ja neviem o dva týždne čiže mi ten email pošlem až o dva týždne to všetko sa dá nastaviť pekne v tom v softvéri ofenbach génius a follow A to by som chcel hrať nejakú nejakú osobitnú vetu Zrub odkaz tu a ja to asi urobím Lebo príde mi to dosť dosť dôležitá vec a je tam je tam sa o čom baviť že si že môžete čakať ďalších dňoch týždňoch Že nahrám takto časť Poďme sa teda pozri ešte na posledné posledné tri veci ktoré Pomocou ktorých ešte získať ďalšie recenzie alebo ďalšie feedback 5 veci teda je vložiť niečo navyše do balenia produktu toto veľmi závisí od výroby vášho produktu A od od toho aký ten prvý je vlastne Či ide sem na Slovensko alebo priamo zo Slovenska alebo že či ho či ide ešte cez cez ako keby cez vaše ruky alebo to robí nejaký dodávateľ prípadne nejaké Číňania ale všetko sa to dá vybaviť Nemusí to byť nejaké Nemusí to byť niečo navyše akože niečo veľké stačí niekedy iba nejakú inzerciu to volá takú Tak takú tú kartičku nejakú ktorú môžete do nutra do toho obalu a na ktorej bude ja neviem nejaký odkaz na web kde dávate zas niečo zadarmo Pozor Toto toto je celkom nebezpečné lebo použiť používať nepoužívať posielal vlastne ľudí a svojich zákazníkov mimo a mal som platformu je proti pravidlám to je jasné proti pravidlám Čiže ak to budete robiť tak iba na vlastné riziko a povedal som že je to proti pravidlám nehovorím že to robíme Tiež robíme A ďalšia vec ktorá ktorá tu je tak ak máš nejakú možnosť vytvoriť web tak určite to urob je to úplne simple Easy easy peasy ja som si tiež robil vlastne sám web Kde mi vlastne Bako rozhodoval jeden známy ktorý ktorý robí programátora nejaké detaily Ale inak Som to zvládol úplne v pohodičke celkom sám z WordPress No a tam sa vlastne nám sa tak isto tam zbierajú ako keby maily zákazníkov a zároveň im dáva mi niečo na niečo zadarmo môže to byť v rovnaké ako ako je vlastne v tých e-mailoch pre svojich zákazníkov alebo niečo niečo iné niečo navyše niečo zase nejaká nejaká zmena a je to takisto pre skvelá príležitosť ako Potešíš toho zákazníka a zároveň aj Získaš email čo by som mala jeho e-mail tak jednoducho na to že teraz máš nejaký produkt Ale myslím si že ak sa budeš držať pravidiel ktoré ktoré máme v online akadémiu tak budeš chcieť vybudovať ako keby okolo toho produktu celú značku že mi už nad tým rozmýšľam dopredu že vlastne bude to iba jeden projekt alebo je to ako keby celé značka A keďže to bude celé značka a rozmýšľaš už možno aj teraz na ďalšiu programy ktoré by mohli za pasovať k tomuto produktu tak ty e-maili budú mať cenu zlata lebo si predstav že dobre rozbieha žiaden produkt celý čas ako rozbíja až tak môže získavať ním ale pomocou toho webu a pomocou toho toho vlastne že dávaš niečo navyše do toho balenia produktu No a týmto spôsobom potom máš nejakú nejakú databázu mailov ktorú potom môžeš využiť na ako keby na uvedenie ďalšieho produktu na trh tak by som spravil povedal to je vlastne ani náš produkt kedy sme vlastne vytvorili v našom jednom produktu A keď pribudli nejaké ďalšie variácie tak sme tak sme ako keby to tým nazbiera ním ako keby bolo veru už poslali informáciu že Aha to Máme ďalšiu poslali sme ďalšiu bonusy a tak ďalej a tak ďalej My sme vytvorili napríklad nebol to zvuk ale na tom že máme taký taký že 7 dňový Tréning o niečom ktorý je zadarmo a možno aj to je také že mám takú vášeň také nejaké tie digitálne produkty tvorí Čože že si nejakým spôsobom sme vytvorili 7 dňový tréning v tom našom produktu A keď mi to príde tak to vymeníme za mnou dáme mu to a je celý šťastný Ten zákazník a je to use dufam hodnotné ďalšia vec ktorú môžete využiť je obal produktu toto Toto je veľmi podobné ako ako keď dávate niečo do toho obalu môžete priamo na na ten obal ja keď už von či už vám to niekto tlačí ten obal alebo to dá ti nejakým spôsobom nálepkou treba si treba si ako keby prečítať to spravidla To sú To sú vlastne top services tuším skrátka sú to vlastne pravidlá Amazon uk ktoré hovoria o tom že ako muž čo pýta recenziu Čo môže byť na obale produktu čo môže byť napísané ako som ešte prihovárať zákazník a tak ďalej a tak ďalej treba si to čeknúť máte tu v akcii v centrále vašej v heľpe napíšem či si to je spravidla alebo napíšte s tým nejaké kľúčové slovo ktoré sú ktoré vlastne s tým súvisí No a ďalšia alebo tá posledná už posledná vec 7. sú nejaké extrémne extrémne nie extrémne externé zdroje a tento externý zdroj môže byť práve web len k vašej značky alebo to môže byť nejakým spôsobom aj na platforme ona ktorý predávate že napríklad ak správne zbierať emaily aj z eBay predaja tak takto to môže byť tiež dobrý zdroj pre váš nový a mal som pre ďalšia vec ktorú môžete využiť je vlastne databáza nejakých iných ľudí a spojiť sa s niekým dohodnúť sa s ním dajme tomu že mu dáte nejaký zľavový kupón a on vám ako keby za to nie že dá databázu Ale on vám Pošle email z vašim produktom svojej databáze že pre neho to jeho To nič nestojí získa niečo pre tých svojich ľudí a je to také že Wien Wien Wien Wien Wien Wien Wien No alebo sa spojiť s nejakými influencer a takisto tak isto sa dostať ako keby jeho follow veru že toto všetko také techniky ktoré alebo a marketingové stratégie ktoré môžeme prebrať potom neskôr No ale to by bolo asi tak všetko k tomu ako správne získavať ten feedback je recenzie že ešte raz si to zhrňme ako môžete získať tieto recenzie mať stopercentný produkt určite špičková vec poskytovať najlepšie zákaznícky servis lepšie ako ostatní to tiež brutal vec To sú ľudia zápal mathiu byť proaktívny v otázkach o produkte čiže keď sa niekto pýta niečo v sledovať ten istý nasledovať to tak tak odpovedať tam buď tam byť tam nejakým spôsobom aktívny Nastav mať nastavené superflow app to štvrtá vec úplne Emily posielať nič po objednávkach ďalšia vec môže niečo do balenia navyše alebo zmeniť nejakým spôsobom obal produktu A posledná vec externé zdroje ako som už hovoril Buď sa spojiť s niekým z niekým iných platforiem Z webstránky alebo je to už potom na vašej vašej kreatívne že ako ako sa k tomu postaviť ako budete získavať tieto recenzie To by bolo asi všetko dnešné časti Dúfam že dúfam že vám to pomohlo Dúfam že ste už Niektorí začali podnikať seriózne a teším sa na ďalšiu epizódu keby ste mali akékoľvek otázky kľudne mi dajte ja nemám pod pod tento poukaz napíšte mi email Napíšte mi na sociálnych sieťach Facebook na skupinu môžte môžete sa môžte si tam vrátiť čiže ja sa budem snažiť odpovedať na všetko a Majte sa krásne nech sa vám darí Ahojte pekný deň