V tejto úvodnej časti sa pozrieme nato ako ten Amazon vlastne celý funguje. Taktiež akými spôsobmi sa môžu individuálny predajcovia podielať na úspechu firmy Amazon. A celkovo vlastne aké je podnikanie na Amazone.
Nastúp preto na tento vlak s menom Amazon…
Príjemné Počúvanie 🎧
Spomenuté veci v podcaste:
Mini Kurz o Amazon Podnikaní Úplne ZADARMO! – Ak by si chcel niekto pozrieť čo všetko obnáša Amazon biznis.
TU môžeš nájsť Ebook o podnikaní na Amazone 3 Overené Modely Podnikania na Amazone, ktorý predstaví 3 najrozšírenejšie modely podnikania na Amazone. Môžeš si ho stiahnuť a preštudovať kdekoľvek, kde práve si.
Jungle Scout – pomocou tohto programu jednoducho zistíš čo sa dobre predáva na Amazone!
Online Akadémia – pridaj sa ku komunite Amazon predajcov na Facebook Skupine.
Transcripty k podcastu
What’s up Online akadémia? Takže vítam ťa pri druhej časti podcastu Amazon online akadémia, ktorá sa nazýva – Ako môžeš aj ty predávať pomocou Amazonu po celom svete. Hneď na úvod by som chcel povedať, že ste si určite všimli, že tykám a ak to niekomu vadí, že budem tykať, tak sa ospravedlňujem. A v tejto časti sa ti budem snažiť priblížiť čo najviac z podnikania na Amazone. Podnikanie na Amazone je vlastne celá veda, je to veľmi, ale veľmi obšírna téma a naozaj je tam toľko vecí, že tento podcast bude mať asi milión častí, čiže sa na to úplne teším a toto je jedna z takých tých prvých častí, kde v podstate predstavujem celý model Amazonu a celkovo ako začať podnikať na Amazone.
Taký ten hlavný dôvod prečo som s tým začal je vlastne to, že som s týmito Amazon vecami a s Amazon podnikaním, celkovo s celým Amazonom zaťažoval svoje okolie. V podstate som sa nemal s kým o tom porozprávať, pretože tých predajcov na Slovensku nie je nejako extra veľa, s tými s ktorými som bol v kontakte som bol väčšinou v kontakte cez Facebook alebo cez iné sociálne siete, no a stretávali sme sa veľmi málo, raz za čas dá sa povedať. No takže som sa nemal s kým o tom porozprávať, tak teraz hovorím vlastne do mikrofónu, čo je úplne super. Cítim sa ako nejaký autista. Takže Amazon je vlastne predajná platforma, na ktorej, ako si častokrát myslia ľudia, nepredáva iba samotný Amazon, ale môžu na tejto platforme predávať vlastne aj obyčajní ľudia ako sme my. Ty! Ja! Alebo hocikto iný.
Častokrát sa stretávam s týmto pohľadom na vec, že na Amazone nemôže nikto iný predávať iba Amazon. Ale toto nemôže byť ďalej od pravdy. Amazon sa práve snaží nahrávať do kariet takýmto malým predajcom, ako som napríklad aj ja a moja priateľka, a ktorí chcú predávať niečo svoje a teda nejaké svoje produkty, no na druhej strane ale nechcú budovať taký ten celý logistický systém a takisto zákaznícky servis. Neznamená to však zase, že keď začneš teraz predávať na Amazone, tak nikdy neprídeš do kontaktu so zákazníkmi. Prídeš, na 100 %, ale je to oveľa jednoduchšie, Amazon ťa v tomto podporuje a v podstate ťa odbremeňuje, pretože dokáže ako keby zastrešiť ten zákaznícky servis a takisto, čo je najhlavnejšie, logistiku, teda zasielanie tvojho tovaru zákazníkom. Neskôr sa pobavíme o tom, ako to celé funguje. Najskôr by som ale chcel si prejsť také tie jednoznačné výhody predaja na Amazone.
Taká asi najväčšia výhoda je určite traffic. To znamená, tam sa to hemží ľuďmi na tom Amazone. Jednoducho tam, to je platforma kde ľudia prídu, majú nalinkovanú priamo kartu bankomatovú a idú tam nakúpiť. Neriešia, že či tento e-shop alebo táto platforma je dôveryhodná, nedôveryhodná. Oni jednoducho veria tej platforme. V Európskych krajinách si už ľudia na ten Amazon zvykli tak, že v podstate to ani neriešia, že ide si niečo kúpiť, ide na Amazon. Už neriešia nejaké jednotlivé e-shopy, čiže je to veľmi zabehnuté v ostatných krajinách a ten traffic je tam dnes neuveriteľný. Takisto keby sme si to porovnali napríklad s e-shopmi, tak konverzia alebo teda konverzia predaja je úplne niekde inde ako na nejakom e-shope, kde ten človek príde a hľadá, že čo to je za e-shop, kde, čo, ako ponúkajú. Jednoducho sem príde na ten Amazon a kúpi si to čo chce. Jednoduché, priamočiare.
Takisto druhá vec je vernosť zákazníkov. Hneď na začiatku samozrejme Amazon ponúka Prime členstvo, o čom sa budeme baviť neskôr. To je vlastne členstvo, kde si ten človek zaplatí nejaký mesačný poplatok a v rámci tohto poplatku má potom dopravu zadarmo. Častokrát veľmi extrémne rýchlu dopravu zadarmo. Takže tá vernosť zákazníkov je tam jasná, ten zákazník sa vráti, keďže dostane zadarmo dopravu, dostane ten produkt svoj veľmi rýchlo na adresu a nemusí riešiť nejaké že teraz ma tam ide niekto oklamať alebo takto. To na Amazone moc nehrozí, pre tých zákazníkov, lebo ten Amazon je naozaj pro-zákaznícky orientovaný. Ďalšia taká výhoda, jednoznačná výhoda predaja na Amazone je, že si dokážete overiť trh. Čiže to nie je také ako keď idete podnikať s nejakou kamennou predajňou, že teraz musím sa postaviť na to miesto kde bude tá predajňa, musím si rátať nejakým spôsobom tých ľudí, návštevnosť atď.
Pri podnikaní na Amazone jednoducho dokážeme si skontrolovať nejaký traffic na konkrétnych produktoch, na konkurenčných produktoch, no a dokážeme si dokonca vytiahnuť údaje z toho Amazonu čo sa týka predaja, čo sa týka recenzií, dokonca vieme vychytať už dopredu ešte predtým ako sa ten produkt vyrobí dokážeme vychytať muchy nejaké. Tým chcem povedať, nie že muchy ale tým chcem povedať, že ten produkt dokážeme vylepšiť už dopredu, ešte predtým ako sa ide vyrobiť, čo je tiež obrovská výhoda. Ďalšia taká výhoda je FBA logistika, o tom si povieme neskôr. Čo to znamená toto FBA? To je vlastne fulfillment by Amazon, to znamená, že vlastne doprava vašich produktov, ktoré budete predávať na Amazone je celá v réžií Amazonu. To znamená, že vlastne Amazon sa postará o celý ten proces logistický.
Čiže vy nemusíte mať doma produkty a baliť ich a posielať ich a ísť na poštu a vytláčať si nejaké lístky alebo niečo. Jednoducho vy pošlete dajme tomu 100, 200, 500, 1000 kusov do toho Amazon skladu a v podstate Amazon to odošle za vás. Odošle to rýchlejšie, odošle to spoľahlivejšie, možno aj lepšie to zabalí to už neviem zase posúdiť. Keď sa tak na to pozriete, tak vy máte v podstate viacej času sa sústrediť na ten produkt, na zlepšenie toho produktu, máte viacej času na marketing, v podstate tie dôležité veci a tá logistika a komunikácia so zákazníkmi je v réžií Amazonu. Ďalšia nesmierna výhoda je vlastne, že dokážete zasiahnuť mnohé krajiny európske.
Takisto Ameriku, teraz už je spustená Čína, Austrália čiže tam sú možnosti naozaj úplne niekde inde ako s e-shopom klasickým, kde musíte rozmýšľať nad tou logistikou už dopredu a nedokážete jednoducho spustiť e-shop, ktorý by dokázal operovať v 50 krajinách sveta. Toto s Amazonom dokážete. Samozrejme vyžaduje to väčšie úsilie na tom začiatku, že vytvorenie tých listingov aj v ostatných jazykoch ale samozrejme sa to oplatí. Ďalšia taká výhoda je nízka počiatočná investícia. Neskôr si preberieme aj finančnú stránku, ja to budem vždycky tak porovnávať s klasickým e-shopom tu u nás alebo v Čechách alebo hocikde inde. No a tá počiatočná investícia sa pohybuje možno rovnako ako pri e-shopovom riešení, možno ešte nižšie by som povedal, lebo ten Amazon je naozaj na to stavaný. Nebudeme si hovoriť iba o výhodách ale samozrejme spomeniem aj nejaké nevýhody, lebo ten Amazon nie je zase ružová záhrada.
Jednou z takých hlavných nevýhod je, že vlastne Amazon vás má pevne v rukách a vlastne keď vy si tam vytvoríte ten listing, tak ten listing je majetkom Amazonu. To znamená, že on vás dokáže, nechcem vás teraz strašiť, ale on vás dokáže kedykoľvek vypnúť zo dňa na deň, prídete o listing, spravíte niečo zlé, nejakú chybu on vás vypne a väčšinou je to iba v rámci nejakého dočasného zablokovania listingu a dokážeme s tým pracovať ale môže sa stať, že vás zablokuje úplne a môžete aj úplne skončiť na Amazone. Ale to si myslím, že to nie je nejaké aktuálne, pretože dá sa vždycky z toho nejakým spôsobom dostať. No a preto aj v tomto podcaste budeme hovoriť aj o tom, ako sa tomuto vyvarovať, lebo je viacero spôsobov ako sa tomuto vyvarovať a aj o tom, keby sa to náhodou stalo, ako postupovať.
V podstate taký ten hlavný základný bod toho ako sa proti tomuto brániť je vlastne snažiť sa budovať značku aj mimo Amazonu, čiže brať ten Amazon ako nejakú platformu, lebo to proste aj je platforma. Čiže brať to ako platformu a budovať tú značku nie iba na Amazone ale takisto aj na svojom vlastnom e-shope postupne. Samozrejme, ten Amazon vám pomôže rýchlejšie začať predávať ten produkt, v tých začiatkoch je to neoceniteľné a následne vybudovať aj e-shop napríklad v danej krajine. To už je ale zase taká obšírnejšia téma a to bude vlastne na ďalšiu časť, na ďalšie podcasty. Ďalšia taká nevýhoda by mohla byť, že vlastne pri Amazon predaji je všetko orientované na zákazníka.
Čiže ty sa teraz vlastne dostávaš do tej role predajcu a tým pádom vlastne akýkoľvek spor, ktorý vznikne na tom Amazone, tak Amazon to bude brať, že zákazník má vždycky pravdu, dá vždycky za pravdu zákazníkovi, nie vždy ale tak 98 % by som povedal dá za pravdu zákazníkovi, no a ty ako predajca v podstate budeš musieť buď zaplatiť ten tovar alebo ti to rovno strhnú z účtu alebo ja neviem. Jednoducho prehráš, prehráš tie spory so zákazníkom. Nebýva ich veľa, hlavne keď funguješ modelom FBA teda fulfillment by Amazon. V tom prípade je tých sporov úplne úplne minimum. My sme predali tisícky produktov a v podstate nemali sme nejaké problémy s tým. Či je to dobré alebo zlé, táto orientácia na zákazníka, ja si myslím, že z pohľadu tej platformy je to super, lebo ľudia majú oveľa väčšiu dôveru v túto platformu.
Ale na druhej strane zase my ako selleri sa tomu musíme prispôsobiť. Čo je si myslím v biznise úplne normálne. Poďme sa teraz ale pozrieť na jednotlivé systémy, alebo teda jednotlivé formy predaja na Amazone. Existuje ich niekoľko desiatok týchto systémov alebo teda týchto typov predaja na Amazone od retail arbitráže, fulfillment by merchant, fulfillment by Amazon, vendor pre Amazon, predaj ebookov, predaj Kindlebookov, predaj vlastného merchu, tričiek atď. atď. Ja teraz sa budem vlastne venovať iba tým najzákladnejším, ktorým sa vlastne rozumiem, a to sú fulfillment by merchant a fulfillment by Amazon. Čiže to sú také dva základné systémy, v ktorých môžeme a dokážeme fungovať na Amazone. FBM, teda fulfillment by merchant ešte raz. Ten merchant to si vlastne ty ako predajca a je to vlastne systém, kde posielaš svoj tovar zo svojho skladu, bytu, domu alebo nejakého miesta kde máš ten tovar zaskladnený.
Ide vlastne o to, že Amazon ti iba poskytne v podstate miesto na zainzerovanie toho produktu tvojho, no a predstavte si ako keby to bol nejaký klasický e-shop, kde vlastne ty predávaš pomocou toho e-shopu, tovar máš doma, zasielaš ho sám atď. Dôležitá vec pri tomto pri tomto modely, ktorú treba zvážiť je vlastne customer service, ktorý je kompletne v réžií predajcu, a teda je tam treba zvážiť viacero vecí, keďže pri takomto modeli sa musíš postarať o zákazníka od začiatku až do konca. Čiže vlastne odpovedať na otázky, označovať produkty a teda tovar ako odoslaný, riešiť reklamácie a tak ďalej, a tak ďalej. Je tam ako keby viacej týchto činností, ktoré je potrebné ešte zvládať a toto všetko ešte popri odosielaní tých balíkov. Čiže naozaj to nie je nijaké med lízať, čiže nie je to nejaké jednoduché ale samozrejme dá sa to všetko zvládnuť.
Ďalšia vec, ktorú by som chcel spomenúť je vlastne veľká nevýhoda oproti FBA teda fulfillment by Amazon, je Amazon algoritmus, ktorý má tendenciu vlastne zobrazovať tieto FBM produkty nižšie ako FBA produkty. Čiže je to úplne logické, keď si uvedomíte, že vlastne Amazon zarába na poplatkoch, ktoré si berie za uskladnenie toho tovaru, čiže automaticky keď nemáte ten tovar uskladnený v Amazone, tak Amazon nezarába na skladovaní toho produktu čiže je to logické, že posúva dopredu v tom algoritme a v tom vyhľadávaní pre zákazníkov FBA produkt. Má teda vlastne teda z FBA produktov vyšší zisk, je to úplne logické a pochopiteľné. Je to vlastne, ten Amazon je nechcem povedať, že postavený na to aby využíval len FBA servis ale smeruje sa hlavne na to.
Ak sa však na to pozeráš ako firma, ktorá už má vlastne vyriešené kompletné skladové hospodárstvo a všetky veci s tým súvisiace, zákaznícky servis a tak ďalej, trekovanie balíkov, support v rôznych jazykoch tak vlastne je FBM pre teba úplne super a môžeš Amazon využiť iba ako trhovisko, kde vlastne tie svoje produkty uploadneš, nahráš a vlastne ich dodáš pred oči zákazníkov. Na Slovensku si myslím, že je málo takýchto firiem, ktoré to dokážu, ale vlastne napadá ma vlastne iba GymBeam avšak GymBeam si to dokáže poriešiť sám, nepotrebuje na to Amazon čiže je to také niečo medzi. Preto si myslím, že toto FBM riešenie je vlastne vhodné pre niekoho kto chcem mať logistiku vo vlastných rukách a možno že dokáže vytvoriť vyšší zisk tým, že minimalizuje náklady na tú logistiku tým, že si to robí sám, možno vlastnoručne.
Posledná a veľmi dôležitá vec je, že vlastne FBM model pomáha znížiť riziko, ktoré prichádza spolu s modelom FBA. Čiže keď tovar vlastne je u nás a nie je v Amazone tak je to bezpečnejšie. Máte tovar vo svojich rukách, lebo môže sa stať, že napríklad keď pri FBA keď tam pošlete ten tovar, môže sa stať, že Amazon vás zablokuje a vlastne ten tovar si nechá celý. A toto všetko vieme poriešiť nejakou efektívnou prácou so skladovými zásobami. Čiže tohto by som sa až tak nebál ale musím to spomenúť ako výhodu FBM modelu. Teraz by som prešiel k FBA a teda fulfillment by Amazon. Fulfillment by Amazon je, si myslím, úplne premakaný vymakaný systém, kde vlastne vy posielate svoj tovar do Amazon skladov a z týchto skladov Amazon sa postupne stará o logistiku k zákazníkom.
Čiže každú jednu objednávku on chytí z tých vašich 100 – 200 kusov, on každý ten jeden produkt, ktorý si zákazník objedná cez Amazon platformu chytí, zabalí, perfektne ho zabalí a pošle ho extrémne rýchlo k tomu zákazníkovi. Keď má zákazník dokonca aj Prime, tak je to proste zadarmo, je to rýchlo a je to úplne super. Myslím si, že máloktorá firma to dokáže takto rýchlo a efektívne dodať ako Amazon, čiže model fulfillment by Amazon alebo FBA má veľa výhod. Napríklad aj, že ako som už spomínal, že pri každom produkte naskladnenom v skladoch Amazonu, je vlastne taká ikonka Prime, to už som asi spomínal, že vlastne zákazníci si zaplatia to členstvo Prime a v podstate keď je to na vašom produkte, tak ten produkt dokážu dodať zákazníkovi v extrémne rýchlom čase a zadarmo. Častokrát to býva aj hodinové doručenie, o ktorom sa budeme baviť aj v budúcnosti.
Ďalšia výhoda ako už vyplynulo vlastne z vysvetlenia FBM modelu je, že vlastne Amazon sa nie len o logistiku produktu, ale dokonca aj o zákaznícky servis. Čiže všetko čo sa týka reklamácií, čo sa týka komunikácie so zákazníkom, tak rieši Amazon. Sú situácie určité, pri ktorých musíš aj ty vlastne sa vložiť do toho a buď rozhodnúť alebo teda odpovedať niečo zákazníkovi. Čiže je tam nejaká miera tvojho zásahu do toho zákazníckeho servisu. No a vlastne tam prichádzajú nejaké otázky ohľadom produktu, či už je to pred nákupom alebo po nákupe, ale väčšinu z týchto vecí rieši Amazon. Takisto keď zákazník sa rozhodne, že vráti tovar, pretože na to má plné právo, väčšinou to býva nastavené podmienky, že do 30 dní môže vrátiť ten produkt.
Samozrejme Amazon posúdi toho nákupcu alebo teda toho zákazníka a na základe toho vyhodnotí túto reklamáciu a buď mu vráti ten produkt alebo jednoducho sa rozhodne, že mu ho nevráti no a peniaze ostávajú tebe. Ďalšia taká výhoda, ktorá súvisí s týmto zákazníckym servisom je, že budeš mať viacej času na zlepšovanie svojho listingu alebo teda inzerátu a na zlepšovanie samotného produktu, takisto na marketing na Amazone alebo mimo Amazonu. Čiže určite je to super, určite je to lepšie ako sa zapodievať balením balíkov. Má to väčší zmysel, keď sa venuješ ty ako tvorca toho produktu keď sa venuješ v podstate jeho zlepšovaniu alebo marketingu. Lebo nalejme si čistého vína.
Ak sa musíš celý čas alebo teda celý deň venovať odosielaniu balíkov a vybavovaniu rôznych častokrát hlúpych otázok, ver mi ja som to zažil, od zákazníkov alebo budúcich zákazníkov, neostane ti energia na to, aby si zo svojho produktu vytváral to najlepšie čo vieš. Je to tak? Je to tak, nemusíš mi ani odpovedať. Takže vlastne v celej Online akadémií ide o to, aby si aj ty dokázal vybudovať tú úspešnú značku od nuly pomocou Amazonu a pomocou kvalitných produktov, ktoré budeš mať čas zlepšovať. A v tomto je v podstate to Amazon podnikanie také krásne, že vlastne s týmto modelom dokážeš naozaj zlepšiť už aj existujúci produkt. Samozrejme, dá sa začať aj vlastne s nejakým random produktom, ktorý netreba nejako zlepšovať, ktorý tam treba jednoducho kúpiť a naskladniť do Amazonu a predávať ale náš cieľ bude naozaj prispieť k tomu, aby sme niečo vylepšili, prípadne vytvorili niečo nové.
Netreba sa toho báť, že napríklad teraz si povieš, že ja som neni technický typ alebo ako budem niečo zlepšovať keď ja som neni kreatívny typ alebo ako budem niečo tvoriť. Konkrétne na toto vylepšovanie máme pre vár pripravené rôzne stratégie a niekoľko stratégií, o ktorých sa budeme baviť v ďalších častiach tohto podcastu a je to úplne super. Tvoríš! Doslova tvoríš. Už to neni tak, že si iba tvoríš niečo v myšlienkach, ale naozaj proste tvoríš ten fyzický produkt, je to niečo úžasné a ovplyvňuješ vlastne ľudí, zákazníkov svojich. Čiže poďme sa ešte pozrieť nakoniec tejto epizódy na to, ako začať podnikať, že čo vlastne potrebuješ na začatie alebo teda na úspešný štart predaja fyzických produktov na Amazone. Takže na začatie predaja na Amazone budeš potrebovať hlavne pevné nervy, naozaj, nech to vyzerá akokoľvek jednoducho, aj keď to budem vykresľovať jednoducho, nie je to jednoduché.
A určite je potrebná obrovská dávka práce a obrovská dávka silnej a pevnej vôle, ale ako viete už určite, vždy platí zásada niečo za niečo, takže za podnikaním na Amazone stojí strašne veľa roboty, ale zase na druhej strane je tam rovnako veľká odmena. Z môjho pohľadu je to vlastne zábava počas toho procesu štartovania, vyhľadávania nových produktov, zlepšovania a vôbec mi táto práca neprišla ako práca čiže keď som začal robiť na nejakom produkte alebo začal zháňať nejakého dodávateľa alebo vylepšovať niečo, tak som proste úplne zabudol na čas a mi to prišlo ako nie práca ale zábava. Ďalšie čo budeš potrebovať sú vlastne informácie. Toto je veľmi dôležité, lebo nemôžeš sa do toho pustiť iba tak po hlave, pretože ten Amazon je veľakrát je proste prísny a treba tam dodržiavať určité veci a určité kritéria toho predaja na Amazone.
Nie je to také ako napríklad eBay, eBay je taký benevolentnejší dá sa povedať. No a tieto informácie potrebuješ jednoducho buď načerpať z internetu alebo formou nejakého kurzu, čo je taká v podstate skratka. Sú už teraz online kurzy alebo nejaké ebooky alebo vlastne to samoštúdium. Pri tom samoštúdiu je to fakt náročné na čas. My sme študovali s priateľkou asi rok, rok a pol a stále sme mali pocit ako keby že sme iba na povrchu toho. Teraz sme už na tom trošku lepšie. Je lepšie napríklad buď mať nejakého mentora alebo teda zobrať si nejaký kurz, ktorý vlastne vám pomôže raketovo odštartovať predaj toho svojho produktu. Ďalšie čo budeme potrebovať sú peniaze.
Logicky, to je nejaká vstupná investícia, ktorá bude pozostávať v podstate z ceny tých informácií, buď môžete načerpať informácie zadarmo alebo tam musíte zarátať cenu kurzu alebo nejakého ebooku, potom čo je najhlavnejšie asi je cena za tovar. Tam sa bavíme o stovkách eur, dá sa začať naozaj v stovkách eur a ideálne je od 1000 do 1500 €, cca mať tovar v závislosti od stratégie, ktorú použiješ. O tom sa môžeme baviť potom neskôr. Ďalšia vec – doprava tovaru. To môžeme dať spolu s tovarom. To sa potom neskôr budeme baviť o tom, ako sa to počíta, ako sa táto doprava tovaru vyjednáva, ako sa hľadajú títo dopravci tovaru, odkiaľ bude ten tovar – či bude zo Slovenska, či bude z Číny, či bude od nejakého iného dodávateľa.
A posledné čo potrebujeme je vlastne účet profesionálneho predajcu na Amazone, no a ten stojí tuším 39 € v Európe alebo, teraz si nepamätám koľko stojí v Amerike, mám pocit, že nejakých 30 dolárov stojí v Amerike. Čo sa vlastne platí mesačne a to vám strhávajú z toho predaja, čiže treba najskôr všetko nadstaviť, treba si zohnať dodávateľa, treba dodržať jednoducho určitý postup, o ktorom budeme hovoriť neskôr a až potom prepnúť na ten profesionálny účet na Amazone. Aby ste nestrácali potom zbytočne peniaze na tom. Samozrejme, sú tam nejaké rozdiely medzi rôznymi market placami a medzi rôznymi trhmi, čiže môže to byť napríklad iné v Anglicku, môže to byť iné v Amerike, Nemecku, ale to sú minimálne rozdiely. A posledná vec, na ktorú potrebujeme peniaze je reklama.
Či už to bude reklama priamo na Amazone, Amazon má vlastne taký vlastný systém preklikovej reklamy, niečo ako Google Adwords, kde môžete vlastne umiestňovať svoje reklamy svojho produktu priamo vo vyhľadávaniach, kde zákazník si vyhľadá nejaký tovar a vy sa tam môžete zobrazovať priamo. Čiže tam je úplne tá konverzia tej reklamy úplne niekde inde ako napríklad na Googly, kde ľudia vyhľadávajú aj nejaké informácie, nie iba produkty. Na Amazone naozaj idú nakúpiť iba ten produkt a nič iné ich nezaujíma a chcú nakúpiť proste najkvalitnejší, najlepší produkt. No a ďalší taký zdroj čo potrebujeme na to je čas. Treba to brať ako zdroj, pretože ten čas treba využívať múdro a treba ten čas si nájsť hlavne na to štúdium. Buď už samoštúdium alebo štúdium kurzu alebo nejakého ebooku.
A takisto môžeme sa baviť aj o tom, že potrebujete čas na získanie vlastne tej vstupnej investície, čo si môžete zarobiť prácou, nejakou brigádou, nejakou prácou, to je jedno. Alebo svojimi úsporami, to je proste, rátam to ako zdroj. Takisto potrebujeme čas na bežné činnosti ohľadom vývoja produktu, takisto čas na vlastne zháňanie napríklad výrobcu produktu, zháňanie dopravcu atď. Tam je niekoľko činností, ktoré si neskôr preberieme všetky. Čiže toto by bolo čo sa týka čo potrebujeme, aby ste mali aspoň aký-taký základný prehľad o predaji na Amazone, vysvetlil som vám vlastne tie dva hlavné modely, ktorým sa budeme venovať neskôr no a v ďalších častiach si potom ukážeme už bližšie aj nejaké informácie, konkrétnejšie veci ohľadom predaja na Amazone.
V tejto chvíli vlastne stránka www.onlineakademia.sk ešte asi zrejme nefunguje, ale myslím, že čoskoro bude fungovať a budete mať možnosť sa tam potom spýtať vlastne na veci, ktoré vás zaujímajú, takisto Facebook stánka Online akadémia pre vás funguje, Instagram takisto – Online akadémia, môžete sa pýtať čokoľvek čo budete potrebovať. Ja vám na to odpoviem. Či už formou podcastu alebo si môžeme písať, alebo jednoducho sa budem snažiť vám dávať informácie, ktoré budete potrebovať pri tomto postupe a pri tejto ceste. Takže verím, že ste si tento podcast užili a uvidíme sa pri ďalšej časti. Majte sa pekne. Bye, bye!