Recenzie zohrávajú pri predaji produktov významnú úlohu. Ak hľadáte efektívne spôsoby, ako podnikať na Amazone, určite im venujte pozornosť. Ako ich získavať a ktorým častým chybám sa vyhýbať?
Zákazníci na Amazone kladú dôraz na to aby produkty, ktoré kupujú boli kvalitné a od overených predajcov. Amazon má viacero interných systémov, ktorými meria kvalitu produktov ale aj predajcov. Vyznať sa v tejto oblasti je jednoduché! Prečítajte si ako podnikať na Amazone efektívne pomocou kvalitných recenzií.
Typy hodnotení na Amazone:
- Reviews – klasické recenzie na Amazone
- Ratings pri produkte
- Feedbacky predajcov
- Followeri v Amazon Store
Na Amazone sa môžete stretnúť so 4 druhmi recenzií. Základným sú klasické recenzie pri produkte, v rámci ktorých vedia vaši zákazníci pridať počet hviezdičiek, textové ohodnotenie, prípadne fotografiu alebo video.
Druhým typom sú tzv. ratings na produkte. V tomto prípade zákazník nemusí pridávať textové hodnotenie, iba jedným klikom vyberie počet hviezdičiek.
Samostatnou kategóriou sú feedbacky predajcu. Tie sa neviažu priamo k danému produktu, ale k vám ako predajcovi. Niekedy sa však stáva, že zákazníci sa pomýlia a napíšu recenziu na produkt do feedbacku predajcu.
No a follows v Amazon store je kategória sama o sebe. O tom napíšeme osobitný článok.
Riziká spojené s falošnými recenziami
V minulosti mohol recenzie na produkty pridávať každý používateľ Amazonu, nielen ľudia, ktorí daný výrobok reálne kúpili. Počas uplynulých rokov však Amazon výrazne sprísnil svoje podmienky a dáva si čoraz väčší pozor na to, aby hodnotenia neboli falošné.
Pokiaľ recenzie na svoje produkty získavate nepovoleným spôsobom, Amazon to ľahko zaregistruje a môžete sa zbytočne dostať do problémov. V najlepšom prípade vám vymaže hodnotenia, v horšom zablokuje listing alebo celý účet. Tým úplne zruinuje vaše podnikanie.
Pozor na počet recenzií
Amazon podrobne sleduje, koľko recenzií získavate na svoj produkt. Ak ich v pomere k predajom dostávate príliš veľa, stávate sa podozrivým a hrozí vám ich vymazanie, prípadne zablokovanie listingu.
Praktický tip: Pri novom produkte je zdravou hranicou 10 recenzií na 100 predaných výrobkov. Ak ich je viac, pre Amazon sa môžete stať podozrivým. Po získaní prvých 10 recenzií tento pomer klesá na 5 recenzií na 100 predaných produktov.
Kontrola zdroja recenzií
Algoritmy Amazonu dokážu zistiť, kto pridáva recenzie na váš produkt. Napríklad, ak je ich autorom váš priateľ na Facebooku, hodnotenie môže byť vymazané a vy sa viete dostať do zbytočných problémov.
Ako podnikať na Amazone nesprávne – zakázané praktiky získavania recenzií
Amazon má pomerne striktné pravidlá ohľadom získavania recenzií. Toto sú tie najzásadnejšie:
- nemôžete získavať recenzie za poplatok,
- nemôžete žiadať zákazníkov len o pozitívne recenzie,
- nemôžete o recenziu žiadať len zákazníkov, ktorí mali pozitívnu skúsenosť s vašimi produktmi,
- nemôžete hodnotiť svoje produkty, prípadne výrobky vašich konkurentov.
Určite sa teraz pýtate: Ako ale získať recenzie podľa pravidiel? O spôsoboch alebo taktikách si povieme v ďalšej časti.
Naša rada: Za každých okolností a pri akejkoľvek stratégií získavania recenzií hrajte podľa pravidiel! Nikdy sa nevyplatí porušovať Amazon pravidlá.
V prípade, že si chcete byť istý alebo chcete poradiť so zbieraním recenzií na Amazone môžete sa poradiť s odborníkom z Amazon agentúry – www.amazingbrand.sk/konzultacie
5 Spôsobov získavania recenzií na Amazone
Existuje hneď niekoľko spôsobov, ako môžete získavať recenzie na Amazone. Týchto 5 odporúčame najviac:
1. Po známosti
Môžete kontaktovať svojich blízkych, aby si kúpili váš produkt a po určitom čase pridali recenziu. Dôležité je, aby pred napísaním hodnotenia mali na Amazone minutých aspoň 50 dolárov.
Nezabúdajte: Dávajte si pozor, aby vám recenziu nepridali 2 ľudia z jednej domácnosti. Plus, aby nešlo o ľudí, ktorých máte v priateľoch na Facebooku.
2. Kartička v balení produktu – Insert Card
Do balenia produktu môžete pridať kartičku, prostredníctvom ktorej požiadate svojho zákazníka o recenziu.
Opäť platí, že tento postup musí byť v rámci pravidiel Amazonu. Napr. žiadať o recenziu môžete iba 1x. Takže ak už ste žiadali iným spôsobom tak v insert card už nemôže byť vyslovená takáto žiadosť o recenziu.
3. Vine program Amazonu
Aby ste sa mohli pridať do Vine programu, musíte si zakúpiť členstvo za jednorazový poplatok 200 dolárov a mať ochrannú známku na svoju značku. Amazon zadarmo poskytne vaše produkty zákazníkom a tí na ne poskytnú recenzie. Celý proces získavania hodnotení tak vybaví za vás.
4. Organické recenzie
Podľa štatistík Amazonu získavajú predajcovia v priemere 1 recenziu na 100 predaných produktov. Samozrejme ak máte výnimočný alebo unikátny produkt, tak recenzií vám príde viac. Skrátka stačí vám tak len viac predávať a hodnotenia dostanete prirodzenou cestou.
5. Review Request tlačidlo
Na záver máme pre vás jednoduchý trik, ako podnikať na Amazone a získavať viac recenzií. Pri každej objednávke máte dostupné tlačidlo, ktorým môžete vyžiadať recenziu od zákazníka. Amazon mu pošle správu, v ktorej ho požiada o pridanie hodnotenia. Nezabúdajte, že jedného človeka môžete o recenziu požiadať iba raz.
Nauč sa celý proces Amazon podnikania
Ak chceš začať budovať svoj vlastný online biznis si na správnom mieste! Náš online kurz Ťa dostane z bodu 0 do úspešného začiatku predaja na Amazone. Informácie sú extrémne dôležité ak chceš vedieť ako začať podnikať na Amazone. Okrem iného sa v kurze naučíš aj ako si urobiť vlastnú analýzu kľúčových slov pre Tvoj prvý produkt.